Cílem tohoto šetření bylo zjistit podrobnější informace jednak o různých aspektech dlouhodobých mobilit realizovaných v rámci iniciativy ErasmusPro a o jejich účastnících (jednalo se např. o složení vysílané skupiny z hlediska úrovně vzdělání, podíl vysílaných žáků a absolventů, cílové země stáží atd.) a jednak o případných bariérách bránících většímu rozvoji těchto mobilit.
Cílem výzkumu bylo zmapovat zkušenosti koordinátorů s přípravou projektové žádosti Erasmus+. Konkrétně s realizací projektů Erasmus+ z hlediska administrativní náročnosti. Dále porovnat rozdíly v administraci projektů Erasmus+ s projekty poskytovaných DZS v předchozím období či projekty poskytovaných v jiných dotačních titulech s motivací, zájmem, podporou v instituci a mimo ni.
Brožura Czech Higher Education je určena především zástupcům zahraničních vysokých škol zajímajících se o spolupráci českými institucemi. Dozví se v ní, jak funguje český vzdělávací systém, které akreditované veřejné a soukromé vysokoškolské instituce najdou v České republice, současné trendy v internacionalizaci nebo možnosti spolupráce pro tvorbu nových či prohloubení stávajících mezinárodních partnerství.
Ocenění podporuje nové a výjimečné aktivity v jazykovém vzdělávání. V roce 2020 obdržel Dům zahraniční spolupráce celkem 46 přihlášek. Evropskou jazykovou cenu Label 2020 získalo 7 z nich.
Již potřetí v řadě udělujeme úspěšným projektům realizovaným prostřednictvím programů spravovaných Domem zahraniční spolupráce cenu DZS. V publikaci najdete všechny vítězné projekty v deseti kategoriích podle sektoru vzdělávání a programu, v jehož rámci byly na cenu nominovány. Dále představujeme také nominované projekty. Odborná porota oceňovala především jejich kvalitu, originalitu, inovativnost a dopady na účastníky projektů, zapojené instituce i na místní komunitu.