Novinky

Evropská komise otevírá možnost financování projektů napříč sektory vzdělávání, mládeže a sportu.

4. 11. 2025 byla podepsána Memoranda o porozumění mezi Českem, Norskem, Islandem a Lichtenštejnskem.

O svých zkušenostech se přijeli pobavit koordinátoři, dobrovolníci i solidárníci – všichni, kteří mění svět k lepšímu.

Statistiky

Publikace

  • Stipendijní nabídka Akademické informační agentury (AIA) určená studentům, pedagogům a akademickým pracovníkům aktuálně působícím na veřejných vysokých školách v Česku.
    Katalog nabízí přehled a podmínky udělovaných stipendií, jejich typy, počet, termíny i proces podání žádosti.

    Zobrazit (PDF 4 308 kB)
  • Krajiny češtiny 2025 titulka

    Krajiny češtiny 2025

    17. číslo časopisu Krajiny češtiny, který vychází jedenkrát ročně v rámci Programu podpory českého kulturního dědictví v zahraničí. Časopis učitelů u krajanských komunit a lektorů českého jazyka a literatury na zahraničních vzdělávacích institucích.
    Zobrazit (PDF 7 500 kB)
  • publikace Češi ve světě 7 - Jižní Amerika

    Češi ve světě 7 - Jižní Amerika

    Sedmý díl projektu Češi ve světě, příběhy je věnován našim krajanům v Jižní Americe
    Ve vyprávění krajanů se odráží jejich život, v němž významnou roli hraje česká kultura a čeština, kterou si uchovali
    ve specifické podobě až do současnosti.
    Předchozí díly projektu naleznete v elektronické podobě na: www.dzs.cz.
    Zobrazit (PDF 13 376 kB)
  • Chceš být aktivní ve své komunitě? Máš zájem načerpat zkušenosti, naučit se nové věci a zlepšit svoje postavení na trhu práce? Chceš se realizovat a inspirovat ostatní? Vytvoř solidární projekt!
    Zobrazit (PDF 973 kB)

Mezinárodní studie

  • „Kompetence k podnikavosti“ = schopnost proměnit myšlenky v hodnotné činy, které prospívají ostatním a jsou použitelné v různých aspektech života.
    Zpráva Entrepreneurship education at school in Europe – 2025 zkoumá, jak jednotlivé evropské země prostřednictvím strategií, iniciativ a reforem podporují výchovu k podnikavosti a jak je získávání kompetencí k podnikavosti integrováno do kurikula primárního a sekundárního vzdělávání. Zahrnuta je také příprava učitelů a konkrétní příklady začleňování praktické výuky vedoucí k rozvoji podnikatelských dovedností („practical entrepreneurial experience“).
    Zobrazit (PDF 4 933 kB)
  • Tato tematická studie odpovídá na otázku, jak se evropské vzdělávací systémy vypořádávají s faktem, že řada mladých lidí stále dokončuje povinnou školní docházku, aniž by dosáhla očekávané úrovně čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti. A jak od roku 2020 jednotlivé vzdělávací systémy zareagovaly na další výzvy, které v této souvislosti přinesla pandemie COVID-19.
    Zobrazit (PDF 6 639 kB)
  • Pravidelně aktualizovaná publikace „The structure of European education systems“ dostala v roce 2024 podobu interaktivního webového nástroje.

    Každoročně aktualizované webové rozhraní zachycuje prostřednictvím srovnatelných vizualizací strukturu 39 evropských systémů vzdělávání a odborné přípravy od vzdělávání a péče v raném dětství až po vysokoškolské vzdělávání.
    Zobrazit (PDF 178 kB)
  • Pravidelně aktualizovaná publikace „Organisation of the academic year in Europe“ dostala v roce 2024 podobu interaktivního webového nástroje „Start of the academic year in Europe“.

    Každoročně aktualizované webové rozhraní přináší rychlý přehled o tom, v jakém termínu nebo období je v které evropské zemi zahajován akademický rok, a kdo, resp. na jaké úrovni se o zahájení akademického roku rozhoduje.
    Zobrazit (PDF 193 kB)