Pravidelně aktualizovaná zpráva System-level indicators on education and training systems in Europe (dříve Structural Indicators for Monitoring Education and Training Systems in Europe) přináší přehled ukazatelů vývoje politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy v evropských zemích – nově v podobě interaktivního webového nástroje.
Dílčí část věnovaná rovnosti ve školním a vysokoškolském vzdělávání přináší indikátory zaměřené na podmínky vedoucí k rovnosti ve vzdělávání.
Pravidelně aktualizovaná zpráva System-level indicators on education and training systems in Europe (dříve Structural Indicators for Monitoring Education and Training Systems in Europe) přináší přehled ukazatelů vývoje politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy v evropských zemích – nově v podobě interaktivního webového nástroje.
Dílčí část věnovaná vysokoškolskému vzdělávání na veřejných a státem dotovaných soukromých vysokých školách se zabývá dvěma složenými ukazateli pro následující klíčové oblasti vzdělávací politiky:
• řešení otázek rovnosti žen a mužů ve vysokoškolském vzdělávání
• přijímání ke studiu v rámci celoživotního vzdělávání.
Pravidelně aktualizovaná zpráva System-level indicators on education and training systems in Europe (dříve Structural Indicators for Monitoring Education and Training Systems in Europe) přináší přehled ukazatelů vývoje politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy v evropských zemích – nově v podobě interaktivního webového nástroje.
Dílčí část věnovaná předčasnému ukončování vzdělávání a odborné přípravy (ELET) se věnuje čtyřem hlavním oblastem rozvoje:
Pravidelně aktualizovaná zpráva System-level indicators on education and training systems in Europe (dříve Structural Indicators for Monitoring Education and Training Systems in Europe) přináší přehled ukazatelů vývoje politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy v evropských zemích – nově v podobě interaktivního webového nástroje.
Dílčí část věnovaná vzdělávání a péči v raném dětství zkoumá, jak jsou na tom evropské země, pokud jde o právo na finančně dostupné kvalitní vzdělávání a péči v raném dětství pro všechny děti.
Překlad hlavních zjištění studie Promoting diversity and inclusion in schools in Europe představuje stávající politiky a opatření, které na národní/nejvyšší úrovni řeší nerovnosti a diskriminaci ve vzdělávání, se zaměřením zejména na skupiny žáků, u nichž je největší pravděpodobnost, že se mohou se znevýhodněním a/nebo diskriminací setkat.
Pravidelně aktualizovaná zpráva Structural Indicators for Monitoring Education and Training Systems in Europe přináší přehled strukturálních ukazatelů vývoje politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy v evropských zemích.
Tato dílčí zpráva věnovaná vysokoškolskému vzdělávání na veřejných a státem dotovaných soukromých vysokých školách se zabývá dvěma složenými ukazateli pro následující klíčové oblasti vzdělávací politiky:
• řešení otázek rovnosti žen a mužů ve vysokoškolském vzdělávání
• přijímání ke studiu v rámci celoživotního vzdělávání.
Pravidelně aktualizovaná zpráva Structural Indicators for Monitoring Education and Training Systems in Europe přináší přehled strukturálních ukazatelů vývoje politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy v evropských zemích.
Tato dílčí zpráva věnovaná rovnosti ve školním a vysokoškolském vzdělávání navazuje na dvě předchozí zprávy Eurydice týkajících se rovnosti, a sice Equity in School Education in Europe: Structures, policies and student performance (2020) a Towards equity and inclusion in higher education in Europe (2022).
Tato dílčí zpráva věnovaná učitelské profesi zkoumá, jak vzdělávací systémy řeší rostoucí problém nedostatku učitelů, jaké nabízejí alternativní způsoby pro vstup do učitelské profese a také analyzuje, jak se hodnocení používá k podpoře profesního rozvoje a kariérního a platového postupu učitelů.
Pravidelně aktualizovaná zpráva Structural Indicators for Monitoring Education and Training Systems in Europe přináší přehled strukturálních ukazatelů vývoje politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy v evropských zemích.
Tato dílčí zpráva věnovaná předčasnému ukončování vzdělávání a odborné přípravy obsahuje ukazatele, které přibližují politiku a opatření vydávaná na nejvyšší úrovni v šesti relevantních oblastech:
Pravidelně aktualizovaná zpráva Structural Indicators for Monitoring Education and Training Systems in Europe přináší přehled strukturálních ukazatelů vývoje politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy v evropských zemích.
Tato dílčí zpráva věnovaná rozvoji digitálních kompetencí obsahuje šest ukazatelů zaměřujících se na aspekty digitálního vzdělávání ve školách.
Pravidelně aktualizovaná zpráva Structural Indicators for Monitoring Education and Training Systems in Europe přináší přehled strukturálních ukazatelů vývoje politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy v evropských zemích.
Tato dílčí zpráva věnovaná klíčovým kompetencím obsahuje ukazatele související s faktory, které umožňují rozvoj klíčových kompetencí, včetně podpory mezipředmětového učení a aktivní účasti studentů na rozhodování ve škole.
Pravidelně aktualizovaná zpráva Structural Indicators for Monitoring Education and Training Systems in Europe přináší přehled strukturálních ukazatelů vývoje politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy v evropských zemích.
Tato dílčí zpráva věnovaná vzdělávání a péči v raném dětství zkoumá, jak jsou na tom evropské země, pokud jde o právo na finančně dostupné kvalitní vzdělávání a péči v raném dětství pro všechny děti.
Jak evropské země podporují rozmanitost a inkluzi ve školním vzdělávání? Zpráva Promoting diversity and inclusion in schools in Europe představuje stávající politiku a opatření, které na národní/nejvyšší úrovni řeší nerovnosti a diskriminaci. Zaměřuje se zejména na žáky, kteří se ve školách s největší pravděpodobností setkají se znevýhodněním a/nebo diskriminací (dívky/chlapci, žáci z rozličného migrantského, etnického a náboženského prostředí, LGBTIQ+ studenti a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami nebo postižením).
Pravidelně aktualizovaná studie Structural Indicators for Monitoring Education and Training Systems in Europe zahrnuje v roce 2022 více než 30 strukturálních ukazatelů vývoje politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy v evropských zemích, přehled hlavních reforem v těchto oblastech od roku 2015 a zcela nový soubor ukazatelů digitálních kompetencí.
Jak zareagovaly evropské vzdělávací systémy na velký počet mladých lidí přicházejících z Ukrajiny? Jaký zaujaly jednotlivé evropské země přístup? A jaká opatření na podporu ukrajinských studentů vyvinuly?
Jak zareagovaly evropské vzdělávací systémy na velký počet dětí a mladých lidí přicházejících z Ukrajiny? Jaký zaujaly jednotlivé evropské země přístup? A jaká opatření na podporu ukrajinských žáků vyvinuly?
Jak jsou na tom evropské systémy vysokoškolského vzdělávání, pokud jde o rovnost a inkluzi? Mají jednotlivé země nastavené takové podmínky, které rovnost a inkluzi umožňují?
Právě toto téma je v oblasti rozvoje politiky EU jedno z klíčových.
Jak uspořádání vzdělávacího systému v dané zemi ovlivňuje rovnost a spravedlnost ve vzdělávání?
Odpověď nyní najdete i v češtině v publikaci Shrnutí Eurydice: Rovnost ve školním vzdělávání v Evropě: struktury, politiky a výsledky žáků.