Kraj může být lídrem mezinárodního vzdělávání a stát se oporou školám, říká Martina Němcová z Krajského úřadu ve Zlíně
V novém dílu podcastu Projektor jsme si povídali s Martinou Němcovou o roli kraje v projektech mezinárodního vzdělávání.
Projektová koordinátorka Martina Němcová se na Krajském úřadu ve Zlíně věnovala projektům mezinárodního vzdělávání dlouhodobě a intenzivně. Zlínský kraj se do nich pravidelně zapojuje především v rámci programu Erasmus+ již od roku 2011 a Němcová se stala jejich hlavní koordinátorkou. Řada z nich byla nejen v kontextu Zlínského kraje svým pojetím a tématem průkopnická. Například projekt Pozitivní integrace romských dětí do škol získal v roce 2015 od Domu zahraniční spolupráce ocenění Pečeť kvality.
Jakým způsobem proměnila mezinárodní spolupráce úřadu oblast školství a vzdělávání v regionu a co přinesla Zlínskému kraji samotnému? „Kraji mezinárodní spolupráce přinesla nová témata do školství a vzdělávání. V některých oblastech jsme jako kraj napřed, jako například v prevenci předčasných odchodů ze škol. V České republice se téma stalo tím stěžejním v roce 2020, ale my jsme začali uplatňovat preventivní opatření už v roce 2013,“ vysvětluje v podcastu Němcová. „Školy, které jsme měli dříve v našich projektech jako přidružené partnery, už nyní samy sebevědomě realizují vlastní projekty,“ dodává.
V podcastu se také dozvíte, jakým dalším tématům se na Zlínsku věnovali, ať už to byla kvalita řízení ve školách nebo role kariérového poradenství ve vzdělávání a školských institucí. Celý rozhovor s Martinou Němcovou si můžete pustit na podcastových aplikacích, kde najdete další epizody věnující se úspěšným mezinárodním projektům. Poslechněte si také díly podcastu Za hranicí, ve kterých si povídáme se studenty, stážisty, učiteli a dobrovolníky, kteří vyjeli za studiem a prací do zahraničí.