První šetření realizované mezi zahraničními absolventy českých vysokých škol a účastníky studijních pobytů v České republice. Zaměřil se na jejich vztah k ČR, hodnocení studia i profesní dráhu. Výzkum vznikl jako součást aktivit programu Czech Republic Alumni.
Staňte se průkopníky v zavádění programů neformálního vzdělávání do systému formálního vzdělávání a vystupujte jako inovativní a moderní instituce, která chce svou práci internacionalizovat.
Publikace představuje projekty, které bylyv letošním roce oceněny Evropskou jazykovou cenou Label. Toto ocenění je každoročně udělováno výjimečným a inovativním projektům v oblasti jazykového vzdělávání s cílem podporovat nové aktivity v této oblasti a šířit je mezi odbornou veřejností.
Již počtvrté v řadě vám předkládáme sborník výjimečných počinů na poli mezinárodního vzdělávání, které se v českém prostředí urodily za poslední rok. Již tradičně jsme vybrali ty nejlepší z projektů spolupráce, výjezdů, dobrovolnictví a dalších aktivit v sedmi programech a sítích, které Dům zahraniční spolupráce spravuje, a nechali odbornou porotu posoudit, které z nich si zaslouží Cenu DZS za mimořádný přínos českému vzdělávání. Na následujících stránkách vám představujeme nejen vítěze, ale celkem 66 úspěšných projektů organizací, institucí i výjezdů jednotlivců, neboť věříme, že i jejich aktivity si zaslouží vaši pozornost.
Jak zareagovaly evropské vzdělávací systémy na velký počet mladých lidí přicházejících z Ukrajiny? Jaký zaujaly jednotlivé evropské země přístup? A jaká opatření na podporu ukrajinských studentů vyvinuly?
Jak zareagovaly evropské vzdělávací systémy na velký počet dětí a mladých lidí přicházejících z Ukrajiny? Jaký zaujaly jednotlivé evropské země přístup? A jaká opatření na podporu ukrajinských žáků vyvinuly?
Pravidelně aktualizované srovnání platů učitelů a ředitelů škol v evropských zemích, včetně vývoje platů v čase i z hlediska délky učitelské praxe. Letos poprvé Eurydice s předstihem zveřejňuje přehledové tabulky týkající se platů učitelů a ředitelů škol v jednotlivých evropských zemích.
Jaká vzdělávací politika má potenciál ovlivnit výsledky studentů v matematice a přírodních vědách?
Studie se zabývá tím, co orgány školské správy napříč Evropou dělají pro posílení motivace žáků učit se matematiku a přírodní vědy, zlepšení dosahovaných výsledků a jak pomáhají těm, kteří v těchto předmětech zaostávají.