Překlad studie Validation of non-formal and informal learning in higher education in Europe, která zkoumá, zda a do jaké míry systémy vysokoškolského vzdělávání v Evropě uznávají a validují výsledky neformálního a informálního učení.
Tato zpráva Eurydice zkoumá, zda a do jaké míry systémy vysokoškolského vzdělávání v Evropě uznávají a validují výsledky neformálního a informálního učení. Na základě řídicích dokumentů a cílů EU stanovených v rámci Boloňského procesu zpráva zkoumá uznávání neformálního a informálního učení jako alternativní přístupové cesty ke vzdělání a způsobu, jak splnit požadavky ve vysokoškolském studiu. Kromě toho se publikace zabývá i typy vzdělávacích aktivit, které lze validovat, a mechanismy zajišťování kvality, o něž se praxe uznávání a potvrzování opírá.
Zpráva zahrnuje 37 vzdělávacích systémů, které jsou součástí sítě Eurydice, a obsahuje kvalitativní údaje za akademický rok 2023/2024.
Jak usnadnit účast na vzdělávání a odborné přípravě dospělým s nízkou úrovní základních dovedností nebo s nízkou kvalifikací? Právě na tuto otázku se snaží odpovědět studie Eurydice Adult education and training in Europe: Building inclusive pathways to skills and qualifications.
Se zvýšeným důrazem na hodnoty jako mír, rovnost a lidská práva se v mnoha evropských zemích v posledních letech dostává do popředí zájmu výchova k občanství. Co by měla výchova k občanství zahrnovat? Jak je vyučována? Jak jsou vzděláváni učitelé a jaké podpory se jim dostává? Těmito a dalšími otázkami se zabývá studie Citizenship Education at School in Europe – 2017. Zkrácená verze studie, tzv. Eurydice Brief, je dostupná také v češtině.
Rok po vydání Pařížské deklarace vyvstává otázka, jak se evropské země v rámci svých národních vzdělávacích politik vypořádaly s cíli, které definovala. Odpověď přináší nová zpráva Eurydice, shrnující nejnovější vývoj v oblasti vzdělávání v jednotlivých evropských zemích v návaznosti na přijetí Pařížské deklarace. Zaměřuje se na různé druhy zavedených opatření, a to na všech vzdělávacích úrovních.
Studie Eurydice Adult Education and Training in Europe: Widening Access to Learning Opportunities se zaměřuje především na vzdělávání málo nebo nedostatečně kvalifikovaných dospělých. Publikace přibližuje politiky jednotlivých evropských zemí a nejrůznější opatření, která jsou zaváděna na podporu vzdělávání těchto ohrožených skupin.