Adult education and training in Europe: Building inclusive pathways to skills and qualifications
22. 01. 2021
Rozvoj dovedností a kompetencí je zásadní pro každého, v každém věku. Ne všichni dospělí se však účastní celoživotního vzdělávání. Zejména dospělí s nejnižší kvalifikací mají často malou šanci se do vzdělávání a odborné přípravy zapojit.
Studie prozkoumává současné přístupy jednotlivých evropských zemí k podpoře celoživotního učení. Zvláště se pak zpráva zaměřuje právě na přístupy a opatření usnadňující dospělým s nízkou úrovní dovedností a s nízkou kvalifikací přístup ke vzdělávacím příležitostem.
Hlavním zdrojem informací pro tuto tematickou zprávu byly údaje z národních jednotek Eurydice, reprezentujících 42 systémů vzdělávání a odborné přípravy ve 37 evropských zemích. Tyto údaje byly doplněny o kvalitativní a kvantitativní data poskytnutá jinými organizacemi, včetně Cedefopu, Eurostatu a OECD.
Přehled hlavních zjištění studie přinášíme také v českém překladu.