Participativní představení pro studenty na téma Ústava – demokracie – svoboda. Neformální vzdělávání mládeže Domu zahraniční spolupráce v Praze ve spolupráci s Horáckým divadlem Jihlava.
Evropská komise vybrala pro rok 2022 téma Naše budoucnost – krásná, udržitelná, společná. Brožura představuje projekty, které ukazují, jak lze pomocí mezinárodní online spolupráce eTwinning obohatit výuku o témata, která jsou obzvláště v této době klíčová.
Již počtvrté v řadě vám předkládáme sborník výjimečných počinů na poli mezinárodního vzdělávání, které se v českém prostředí urodily za poslední rok. Již tradičně jsme vybrali ty nejlepší z projektů spolupráce, výjezdů, dobrovolnictví a dalších aktivit v sedmi programech a sítích, které Dům zahraniční spolupráce spravuje, a nechali odbornou porotu posoudit, které z nich si zaslouží Cenu DZS za mimořádný přínos českému vzdělávání. Na následujících stránkách vám představujeme nejen vítěze, ale celkem 66 úspěšných projektů organizací, institucí i výjezdů jednotlivců, neboť věříme, že i jejich aktivity si zaslouží vaši pozornost.
Fyzické výjezdy i virtuální aktivity mají své výhody a nevýhody. Specifičnost oborů vzdělání bývá koordinátory často uváděna jako hlavní důvod, proč nelze mobilitu realizovat virtuálně. Zatímco projektů realizovaných výhradně virtuální formou mobility je stále poskrovnu, počty projektů s kombinovanými mobilitami se zvyšují. K tomu, aby se i u nás rozvíjely zdárně a smysluplně a přinášely užitek účastníkům, vysílající a přijímající organizaci, má přispět i tato brožura.
Již potřetí v řadě udělujeme úspěšným projektům realizovaným prostřednictvím programů spravovaných Domem zahraniční spolupráce cenu DZS. V publikaci najdete všechny vítězné projekty v deseti kategoriích podle sektoru vzdělávání a programu, v jehož rámci byly na cenu nominovány. Dále představujeme také nominované projekty. Odborná porota oceňovala především jejich kvalitu, originalitu, inovativnost a dopady na účastníky projektů, zapojené instituce i na místní komunitu.
Cílem publikace pro učitele mateřských, základních a středních škol je představit možnosti jak lze propojit mezinárodní projekty a výuku robotiky, kódování a základů programování. Publikace představuje příklady úspěšných projektů eTwinning a Erasmus+, které se těmto tématům věnovaly, a přináší také informace o dalších zajímavých národních i evropských iniciativách. Součástí je také 15 konkrétních námětů na výukové aktivity.
Cílem publikace je poskytnout čtenářům inspiraci při vytváření strategických partnerství Erasmus+ ve vysokoškolském vzdělávání. Přestavuje nejen základní pravidla pro vytváření projektů, ale provede celým projektovým cyklem a představí několik úspěšně realizovaných projektů. Publikace zároveň nabízí také tipy a návody, jak se v projektových žádostech vyhnout častým chybám a nedorozumění.
Brožura Czech Higher Education je určena především zástupcům zahraničních vysokých škol zajímajících se o spolupráci českými institucemi. Dozví se v ní, jak funguje český vzdělávací systém, současné trendy v internacionalizaci nebo možnosti spolupráce pro tvorbu nových či prohloubení stávajících mezinárodních partnerství.
Ohlédněte se spolu s námi za největšími úspěchy za těch patnáct let. Inspirujte se. A pokud dnes vidíte poprvé ten zvláštní název eTwinning, neváhejte a přidejte se, pojďte do toho s námi.
eTwinning v čase změn: Vyučující referují o vlivu eTwinningu na jejich výukové metody, dovednosti a příležitosti k profesnímu rozvoji
Monitorovací zpráva eTwinningu se vydává každé dva roky a prostřednictvím analýzy rozsáhlého průzkumu respondentů podává přehled jak nejdůležitějších úspěchů, tak oblastí, které je ještě potřeba dále rozvíjet. Shrnutí Monitorovací zprávy eTwinningu 2019 naleznete v této brožuře.
Among others: Rozvoj interkulturní kompetence ve vzdělávání
Tato publikace vás seznámí mezinárodním projektem Among Others (AO) . Představuje kontext naší dosavadní práce a našich zkušeností a nabízí rozcestník na další zajímavé zdroje v této oblasti. U čtenářek a čtenářů předpokládáme orientaci a praktickou zkušenost v NFV v mezinárodním či interkulturním kontextu.