Ceny DZS 2024: To nejlepší z mezinárodního vzdělávání
Dům zahraniční spolupráce (DZS) posedmé ocenil projekty a jednotlivce, kteří posouvají mezinárodní vzdělávání v Česku. Nominované iniciativy přinášejí nové impulzy do výuky, podporují inovace, digitální transformaci, inkluzi, udržitelnost i aktivní zapojení mladých lidí. Mají konkrétní dopad – ať už na účastníky, jejich okolí, nebo celé organizace.
16. číslo časopisu Krajiny češtiny, který vychází jedenkrát ročně v rámci Programu podpory českého kulturního dědictví v zahraničí. Časopis slouží jako komunikační platforma především ke sdílení informací, metod a přístupů k výuce napříč spektrem učitelů u krajanských komunit a lektorů českého jazyka a literatury na zahraničních vzdělávacích institucích.
15. číslo časopisu Krajiny češtiny, který vychází jedenkrát ročně v rámci Programu podpory českého kulturního dědictví v zahraničí. Časopis slouží jako komunikační platforma především ke sdílení informací, metod a přístupů k výuce napříč spektrem učitelů u krajanských komunit a lektorů českého jazyka a literatury na zahraničních vzdělávacích institucích.
Evropská komise vybrala pro rok 2022 téma Naše budoucnost – krásná, udržitelná, společná. Brožura představuje projekty, které ukazují, jak lze pomocí mezinárodní online spolupráce eTwinning obohatit výuku o témata, která jsou obzvláště v této době klíčová.
Staňte se průkopníky v zavádění programů neformálního vzdělávání do systému formálního vzdělávání a vystupujte jako inovativní a moderní instituce, která chce svou práci internacionalizovat.
Publikace představuje projekty, které bylyv letošním roce oceněny Evropskou jazykovou cenou Label. Toto ocenění je každoročně udělováno výjimečným a inovativním projektům v oblasti jazykového vzdělávání s cílem podporovat nové aktivity v této oblasti a šířit je mezi odbornou veřejností.
Již potřetí v řadě udělujeme úspěšným projektům realizovaným prostřednictvím programů spravovaných Domem zahraniční spolupráce cenu DZS. V publikaci najdete všechny vítězné projekty v deseti kategoriích podle sektoru vzdělávání a programu, v jehož rámci byly na cenu nominovány. Dále představujeme také nominované projekty. Odborná porota oceňovala především jejich kvalitu, originalitu, inovativnost a dopady na účastníky projektů, zapojené instituce i na místní komunitu.
Cílem publikace pro učitele mateřských, základních a středních škol je představit možnosti jak lze propojit mezinárodní projekty a výuku robotiky, kódování a základů programování. Publikace představuje příklady úspěšných projektů eTwinning a Erasmus+, které se těmto tématům věnovaly, a přináší také informace o dalších zajímavých národních i evropských iniciativách. Součástí je také 15 konkrétních námětů na výukové aktivity.