Jak na výzvu v programu Erasmus+ v roce 2025?
Program Erasmus+ podporuje mezinárodní výměnu a spolupráci ve vzdělávání. Jednou až dvakrát ročně (na jaře a na podzim) si můžete podat žádost o financování projektů ve všech oblastech formálního vzdělávaní nebo neformálních aktivit rozvíjejících dospělé a mladé lidi. Zapojit se mohou i mladí lidé do 30 let, bez ohledu na jejich status studenta.
Nejbližší termín pro podávání žádostí připadá na říjen 2025 (v oblasti neformálního vzdělávání mládeže a vzdělávání dospělých). Další příležitost pro podání žádosti pro všechny oblasti vzdělávání očekáváme v únoru a březnu 2026 a přesné termíny oznámíme v listopadu 2025. Vypracovat kvalitní projektovou žádost vyžaduje čas, proto zájemcům doporučujeme začít s přípravou své projektové žádosti již nyní.
Inspirovat se můžete také úspěšnými projekty z loňského roku nominovaných či oceněných každoročními Cenami DZS. Tyto projekty pokrývají širokou škálu oblastí vzdělávání a mohou vám poskytnout cenné poznatky pro naplánování vlastního projektu.
Podporu na projekty je možné žádat ve dvou základních oblastech:
- Výjezdy jednotlivců (tzv. KA1 - klíčová akce 1): vzdělávací výjezdy do zahraničí pro žáky, studenty, učně, stážisty, mladé lidi, zaměstnance, různé projekty na národní úrovni a další.
- Partnerství pro spolupráci (tzv. KA2 - klíčová akce 2): mezinárodní projekty s partnery ze zahraničí.
Evropská komise pro aktuální programové období stanovila čtyři průřezové priority, na které by se měly projekty zaměřovat a jejich reflexe zároveň ovlivňuje schvalovací proces žádostí. Jsou to: inkluze a diverzita, environmentální udržitelnost, digitalizace, participace.
Níže najdete podstránky jednotlivých oblastí vzdělávání, kde budeme postupně aktualizovat nejbližší termíny pro podání žádostí a termínů seminářů a konzultací pro žadatele. Nejste si jistí v rámci jaké oblasti se do programu zapojit? Věděli jste, že vaše organizace může často žádat o podporu hned v několika oblastech vzdělávání? Neváhejte se na nás obrátit s žádostí o konzultaci.