Fyzické výjezdy i virtuální aktivity mají své výhody a nevýhody. Specifičnost oborů vzdělání bývá koordinátory často uváděna jako hlavní důvod, proč nelze mobilitu realizovat virtuálně. Zatímco projektů realizovaných výhradně virtuální formou mobility je stále poskrovnu, počty projektů s kombinovanými mobilitami se zvyšují. K tomu, aby se i u nás rozvíjely zdárně a smysluplně a přinášely užitek účastníkům, vysílající a přijímající organizaci, má přispět i tato brožura.
Brožura je výsledkem spolupráce VET týmu a DZS . Jejím hlavním cílem je přispět ke zvyšování kvality projektů Erasmus+ a představit jak vybrané evropské nástroje, tak principy kvality doporučované pro plánování a realizaci těchto projektů.
Můžete se inspirovat projekty, které přispívají k inovacím ve vzdělávání, podporují wellbeing na školách, kreativitu v učení a zapojení umělé inteligence do projektové spolupráce, která výrazně ovlivňuje způsob a přístup k výuce. Máme velkou radost, že vybrané projekty z většiny vznikly na mezinárodních seminářích eTwinning určených pro nově zapojené učitele, a přesto jsou natolik úspěšné, aby mohly být zařazeny mezi nejlepší v roce 2023.
V publikaci jsou zastoupeny projekty ze všech stupňů školního vzdělávání, od mateřských po střední školy.
Střednědobé hodnocení využívání ECVET v rámci programu Erasmus+
Cílem této publikace je shrnout dosažené výsledky implementace ECVET, posoudit je, identifikovat jejich pozitivní a negativní rysy a navrhnout záměry v implementaci ECVET pro příští léta.