Makerspaces in schools. Practical guidelines for school leaders and teachers (2020)
Publikace slouží jako praktický průvodce pro ředitele a učitele, kteří chtějí na své škole vytvořit laboratoře/dílny odpovídající moderní době. První část se věnuje pojmům jako "makerspace" či "fab lab". Popisuje, jak mohou vypadat moderní laboratoře/dílny a jaký přínos a vliv mají na výuku a učení žáků. Ve druhé části jsou uvedeny konkrétní aspekty, jenž je při vybudování nebo modernizaci dílen vhodné vzít v úvahu, stejně jako seznam nástrojů a vybavení, které je do nich možné pořídit. Publikaci vydalo sdružení European Schoolnet v roce 2020, na její přípravě se podílel Dům zahraniční spolupráce a obsahuje i poznatky z případové studie z vybrané české školy.
Jednotlivé případové studie z 15 evropských škol jsou k dispozici na webu European Schoolnet, včetně studie ze Základní školy Dr. Edvarda Beneše v Praze 9 - Čakovicích.
Programování (nejen) v mezinárodních projektech (2020)
Cílem publikace pro učitele mateřských, základních a středních škol je představit možnosti jak lze propojit mezinárodní projekty a výuku robotiky, kódování a základů programování. Publikace představuje příklady úspěšných projektů eTwinning a Erasmus+, které se těmto tématům věnovaly, a přináší také informace o dalších zajímavých národních i evropských iniciativách. Součástí je také 15 konkrétních námětů na výukové aktivity. Publikaci vydal v roce 2020 Dům zahraniční spolupráce a je dostupná v českém jazyce.
Building Learning Labs and Innovative Learning Spaces. Practical guidelines for school leaders and teachers. (2019)
Publikace v anglickém jazyce je určena vedení škol a učitelům, kteří mají zájem vytvořit na škole inovativní prostor pro výuku a učení. Slouží jako příručka seznamující čtenáře krok po kroku s nejdůležitějšími otázkami, které je potřeba při realizaci učebny nebo prostoru zodpovědět a vyřešit. Publikaci vydalo v roce 2019 sdružení European Schoolnet.
Třída budoucnosti. Matematika, IT a přírodní vědy (2018)
Publikace seznamuje čtenáře s konceptem Třídy budoucnosti. Popisuje bruselskou modelovou třídu a přináší zkušenosti českých učitelů, kteří ji navštívili. Obsahuje také náměty na výukové aktivity pro učitele přírodovědných předmětu. Publikaci vydal v roce 2018 Dům zahraniční spolupráce.
European STEM School Reports. Key Elements and Criteria. (2018)
Zpráva v anglickém jazyce vznikla v rámci projektu STEM School Label. Definuje podmínky, které by měla splňovat "STEM škola", a to na základě studia literatury, výzkumu a diskusí s experty. Zprávu vydalo v roce 2018 sdružení European Schoolnet, Dům zahraniční spolupráce se podílel na sestavení kritérií.
Developing Computational Thinking in Compulsory Education (2016)
Zpráva v anglickém jazyce mapuje stav a trendy ve výuce informatického myšlení v rámci povinné školní docházky v evropských zemích. Vydala ji Evropská komise (Joint Research Centre) v roce 2016. Dům zahraniční spolupráce poskytl podklady za Českou republiku.
Jak zvýšit zájem žáků a výuku matematiky a přírodních věd (2016)
Zpráva s názvem "Efforts to Increase Students’ Interest in Pursuing Mathematics, Science and Technology Studies and Careers. National Measures taken by 30 Countries – 2015 Report." popisuje priority v oblasti STEM vzdělávání v evropských zemích. Zaměřuje se také na iniciativy, které cílí na zvýšení počtu STEM učitelů, na jejich pregraduální vzdělávání i na jejich další profesní rozvoj. Zpráva je dostupná pouze v anglickém jazyce, v roce 2016 ji vydalo sdružení European Schoolnet. Dům zahraniční spolupráce se podílel na přípravě podkladů za Českou republiku.
BYOD (Bring YourOwn Device) - Příručka pro vedoucí pracovníky škol o možnostech využití mobilních zařízení žáků pro výuku a učení (2015)
European Schoolnet vydal v roce 2015 publikaci určenou pro vedoucí pracovníky škol, která přináší užitečné rady a tipy jak začlenit vlastní mobilní zařízení žáků do výuky a na co si dát pozor. Na tuto publikaci navazuje série kratších doporučení věnujících se dílčím tématům. Dům zahraniční spolupráce připravil český překlad hlavní publikace. Na tuto publikaci navazuje série kratších doporučení věnujících se dílčím tématům, která jsou k dispozici pouze v anglickém jazyce:
Computing our Future (2015)
European Schoolnet připravil v roce 2015 zprávu s podtitulem "Computer programming and coding Priorities, school curricula and initiatives across Europe." pojednávající o situaci ohledně začleňování základů programování, robotiky a algoritmizace do výuky v evropských zemích. Zpráva také uvádí různé iniciativy z této oblasti. Dostupná je pouze v anglickém jazyce, Dům zahraniční spolupráce se podílel na přípravě podkladů za Českou republiku.
Insight Country Report
European Schoolnet vydává zprávy o stavu digitálního vzdělávání v jednotlivých zemích. Zprávy za Českou republiku najdete níže: