Jak na digitální strategii? České školy mezi evropskými příklady dobré praxe

DL, DZS

European Schoolnet

Objevte, jak jsou na tom české školy v digitálním vzdělávání.

Případové studie

Digitální kompetence jsou nedílnou součástí moderního vzdělávání. V rámci pracovní skupiny Interactive Classroom Working Group při projektu Future Classroom Lab celoevropské sítě ministerstev školství European Schoolnet vznikla případové studie pro rok 2024. Představují příklady dobré praxe z 15 škol napříč Evropou, včetně Česka.

Základ mají v rozhovorech s vedením škol z osmi zemí. Studie ukazují, jak školy dokážou pomocí strategického plánování a digitálních nástrojů zlepšit vzdělávací proces.

České školy na mapě digitálního vzdělávání

Dva české projekty vynikly mezi 15 evropskými příklady:

  • ZŠ Lesní, Liberec: Škola se stala regionálním lídrem v oblasti digitálního vzdělávání. Kladla důraz na začlenění technologií do výuky s cílem vybavit žáky „dovednostmi pro život“.
  • Expedition Scioschool: Projekt, který využívá hybridní výuku a další digitální nástroje pro vytvoření zážitkového a sebeřízeného vzdělávání. Škola se zaměřila na mezioborové znalosti a spolupráci pomocí mentoringu či systému buddy.

Digitální vzdělávání v Evropě

Evropská případová studie ukazuje pestrou škálu přístupů, od využití umělé inteligence v Lucembursku po demokratické modely digitálního vzdělávání ve Švýcarsku. Úspěšné projekty mají tři společné faktory:

  • Strategické vedení: Školy s jasnou vizí dokázaly lépe implementovat digitální nástroje.
  • Vzdělávání učitelů: Kvalitní školení pedagogů bylo klíčové pro úspěšnou integraci technologií.
  • Dlouhodobý přístup: Udržitelnost a podpora digitálních kompetencí vyžadují čas a investice.

Případové studie ICWG představují užitečnou inspiraci pro školy, které chtějí rozvíjet nebo zdokonalovat své digitální strategie. Pokud se chcete dozvědět více o Principech (Guidelines), které ze studie vzešly, připojte se online 29. ledna na událost.