Přejít k hlavnímu obsahu

Rozcestník

  • Hlavní menu
  • Obsah
  • Doplňující obsah
  • Vyhledávání
DZS
  • Výjezdy a pobyty
  • Projekty a granty
  • Programy a sítě
  • Statistiky a publikace
  • O DZS
  • Kontakt
EN
  • Hlavní strana
  • Výjezdy a pobyty
  • Projekty a granty
  • Programy a sítě
  • Statistiky a publikace
  • CZELO
  • O DZS
  • Kontakt
  • Kariéra
  • Podcast DZS on AIR
EN
  1. DZS
  2. Programy
  3. CEEPUS
  4. Ceepus Projekty a granty

Projekty a  granty

Tematicky zaměřené projekty se realizují nejčastěji na úrovni kateder či ústavů vysokých škol. Na řešení projektu participuje vždy nejméně pět vysokých škol z pěti zemí zapojených do programu CEEPUS, které společně vytváří tzv. síť.

Součástí aktivit v rámci sítě mohou být:

  • Výjezdy akademických pracovníků a pracovníků zahraničních oddělení VŠ
  • Krátkodobé studentské pobyty
  • Semestrální studentské pobyty
  • Letní školy
  • Odborné exkurze
  • Koordinační schůzky

Pedagogové mohou vycestovat na výukový pobyt. Pracovníci zahraničního oddělení mohou vycestovat na jobshadowing na partnerskou VŠ. Studenti mají možnost účastnit se během zahraničních pobytů seminářů a přednášek, které jsou relevantní pro jejich studijní́ obor. Získané ECTS kredity jim vysílající VŠ následně uzná. Krátkodobé pobyty jsou určené k zpracování́ závěrečné práce – bakalářské, magisterské či disertační. Oblíbené jsou také odborné exkurze a letní školy. Studenti mohou vycestovat i na praktickou stáž, pokud je garantem přímo hostitelská VŠ.

Důvody, proč vstoupit do programu CEEPUS:

  • Vše přehledně a online na www.ceepus.info
  • Možnost dlouhodobé kontinuity projektů
  • Nenáročná administrativa a jednoduché financování: stipendium vyplácí hostitelská země, cestovné může hradit vysílající univerzita
  • Podpora krátkodobých pobytů
  • Snazší uznávání studia v rámci ECTS
  • Studenti nehradí studijní poplatky
  • Kontaktní osoba na hostitelské univerzitě
  • Individuální mobilita „freemover”
  • Důraz na společné vzdělávací programy „Joint Programmes“ a udělování dvojích akademických titulů „Joint Degrees“
  • Umbrella Solution: možnost získání statutu studenta bez finanční podpory

Uvažujete o založení nové sítě? Ze všeho nejdříve se podívejte do seznamu již schválených sítí a na jejich tematické zaměření a zvažte, zda se nestát partnerem jedné z nich. V případě zájmu o tuto možnost, kontaktujte koordinátora sítě.

Nevyhovuje vám žádná existující síť?

Založte si svou vlastní. O projekt sítě se žádá vždy na jeden akademický rok s možností dalšího prodloužení.

Jak se přihlásit?

  1. Zaregistrujte se na portálu www.ceepus.info a požádejte českou Národní kancelář o přidělení práv koordinátora sítě. Podrobně se seznamte s dokumentem What is new in the application round, který vydává Centrální kancelář CEEPUS ke každé výzvě pro podávání návrhů projektů pro žadatele. Součástí dokumentu jsou také informace k hodnocení projektu.  Doporučujeme využít i zkušebního hodnoticího formuláře, který najdete pro přihlášení ve svém profilu. 

  2. Kontaktujte potenciální partnerské univerzity a vytvořte společně projekt včetně výměnných aktivit. 

  3. Dohodněte se, která univerzita bude síť koordinovat, ostatní budou v roli partnerů. Kontaktní osoby za každou partnerskou VŠ se zaregistrují na www.ceepus.info. Zaregistrovat se může za jednu instituci i více osob např. kvůli zastupování, nicméně pouze jedna osoba může být hlavním koordinátorem. Ten vypracuje online žádost a ostatní kontaktní osoby požádají své Národní kanceláře o přidělení práv k nové síti. Koordinátor předloží žádost na další akademický rok do 1. listopadu. 

  4. Koordinátor i partneři nahrají do stanoveného termínu za svou instituci do systému tyto povinné dokumenty: Letter of Endorsement – neboli souhlas rektora vysoké školy se zapojením do aktivit sítě, kterým zároveň zbavuje stipendisty povinnosti hradit studijní poplatky. Letter of Intent – neboli souhlas děkana fakulty se zapojením do aktivit sítě, kterým zároveň potvrzuje uznávání studia absolvovaného studenty v zahraničí. Kurikulum – neboli seznam relevantních předmětů s krátkou anotací a informací o ECTS kreditech. 

  5. Nejpozději počátkem dubna obdrží koordinátor sítě vyrozumění o výsledku hodnotícího procesu. 

Kontaktujte nás

  • Jan Trnka
    CEEPUS

    jan.trnka@dzs.cz
    +420 221 850 502

Události

  • Všechny události CEEPUS

Prezentace z webinářů

  • Jak vycestovat na výukový či studijní pobyt s programem CEEPUS?  
  • Jak zapojit vysokou školu do programu CEEPUS? 
  • Administrace přihlášek CEEPUS

Termíny

  • 30. listopad

    Koordinátor předkládá novou žádost, popř. žádá o její prodloužení na další akademický rok.

  • leden-únor

    Formální a kvalitativní hodnocení předložených žádostí o projekt.

  • březen

    Vyrozumění koordinátorů o výsledku hodnoticího procesu. Nastavení plánu mobilit přijíždějících a vyjíždějících osob.

  • 1. červen

    Termín pro žádosti o mobilitu v zimním semestru (popř. i v letním semestru) pro žadatele v rámci schváleného projektu sítě.

  • 15. září

    Kontrola výdajů za 1. pololetí (předběžné vyúčtování).

  • 1. listopad

    Termín pro žádosti o mobilitu v letním semestru pro žadatele v rámci schváleného projektu sítě.

  • 1. listopad

    Koordinátor předkládá Národní kanceláři CEEPUS zprávu o předpokládaném využití stipendijních měsíců.

  • 15. listopad

    Koordinátor předkládá online zprávu o činnosti sítě za ukončený akademický rok.

  • 31. prosinec

    Kontrola výdajů za 2. pololetí (roční vyúčtování).

Další tipy pro úspěšný projekt

Aby váš projekt měl větší šanci uspět, připravte si do přihlášky odpovědi na následující otázky: 

  • Co si zúčastněné strany od zapojení do projektu slibují? 

  • Co může síť nabídnout zapojeným institucím a jaká je přidaná hodnota účasti jednotlivých institucí? 

  • Jak bude zajištěno vzájemné uznávání studia a kontrola kvality? 

  • Jaké jsou plánované výměnné aktivity v podobě studentských, učitelských mobilit, letních škol, exkurzí apod.? V jakém rozsahu? 

  • Jak bude projekt koordinován a průběžně monitorován? 

Důležité dokumenty

  • Webinář II_HOW TO NOMINATE BY HOME PPU.pdf

    (PDF, 391 kB)

  • Webinář II_HOW TO NOMINATE BY HOST PPU.pdf

    (PDF, 524 kB)

  • Výsledky hodnocení projektů sítí podaných na AR 2024_25.pdf

    (PDF, 184 kB)

  • Pravidla pro poskytování příspěvku a dotací 2024.pdf

    (PDF, 954 kB)

  • New_Guideline_NW_Applicationround_24_25.pdf

    (PDF, 717 kB)

  • guideline_NW_applicationround_25_26.pdf

    (PDF, 321 kB)

  • Seznam univerzitních sítí 2024-25.pdf

    (PDF, 275 kB)

  • Pravidla_pro_poskytovani_prispevku_a_dotaci_2025.pdf

    (PDF, 914 kB)

  • Výsledky hodnocení projektů sítí podaných k 30.11. 2024 na akademický rok 2025_2026.pdf

    (PDF, 150 kB)

  • WEBINÁŘ I 2025.pdf

    (PDF, 1145 kB)

  • WEBINÁŘ II 2025.pdf

    (PDF, 864 kB)

  • WEBINÁŘ III 2025.pdf

    (PDF, 1304 kB)

Je tato stránka přínosná?
  • Ano
  • Ne

Pomozte nám zlepšit DZS.cz

Dům zahraniční spolupráce

Na Poříčí 1035/4
110 00 Praha 1

info@dzs.cz
+420 221 850 100

ID datové schránky: tj8vfp3

IČO: 61386839

  • Výjezdy a pobyty
  • Projekty a granty
  • Study in Czechia
  • Programy a sítě
  • Statistiky a publikace
  • GDPR - zpracování osobních údajů
  • Veřejné zakázky
  • Kariéra
  • O DZS
  • Kontakt
  • Boj proti korupci
  • Podcasty DZS on AIR
  • Prohlášení o dostupnosti

© 2025 Dům zahraniční spolupráce

  • Evropská komise
  • MŠMT

Odebírejte newsletter

Informujte se jako první o aktuálních akcích, mezinárodních programech a přečtěte si náš časopis Mozaika v digitální verzi.

Zajímají vás novinky z mezinárodního vzdělávání a výzkumu? Přihlaste se k odběru newsletterů kanceláře CZELO.

Čtete raději v tištěné formě? Přihlaste se k odběru tištěné verze časopisu Mozaika, který vám budeme posílat zdarma.

Tiskové zprávy    Výroční zprávy
Povinně zveřejňované informace
Protikorupční program MŠMT