Online spolupráce žáků a učitelů MŠ, ZŠ a SŠ za pomoci digitálních technologií.
Podporuje online spolupráci žáků a učitelů mateřských, základních a středních škol v rámci Evropy i mimo ni. Ta probíhá nejčastěji formou eTwinningového projektu, během kterého dvě nebo více škol z různých zemí realizují za pomoci digitálních technologií vzdělávací aktivitu na dálku. Umožňuje tak profesní rozvoj ředitelů, učitelů a dalších pracovníků škol a vzájemnou výměnu zkušeností s kolegy ze zahraničí.
Komunita evropských škol, ve které mohou učitelé pomocí eTwinningových nástrojů vyhledávat partnery, setkávat se s nimi v online prostředí, vyměňovat si nápady a zkušenosti z praxe, sdružovat se do skupin, rozšiřovat si znalosti v rámci připravených vzdělávacích akcí a zapojit se do projektů.
Inspirujte se příklady mezinárodní spolupráce MŠ Kytlická v Praze a V Lukách v Rakovníku, ZŠ Václava Havla v Poděbradech nebo SŠ technické v Přerově. Zjistíte, že zapojit se do eTwinningu je jednouché a mezinárodní spolupráce škol je jedna velká radost.
Všechny členské státy Evropské unie – Belgie, Bulharsko, Česká republika, Chorvatsko, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Kypr, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Německo, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko a Švédsko. Dalšími účastníky jsou Albánie, Bosna a Hercegovina, Severní Makedonie, Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Srbsko a Turecko.
Do aktivity eTwinning Plus jsou zapojené také země sousedící s Evropou – Arménie, Ázerbájdžán, Gruzie, Moldávie, Ukrajina, Tunisko, Jordánsko a Libanon.
Národní podpůrné středisko pro eTwinning nabízí českým učitelům metodické semináře v regionech, webináře a řadu dalších akcí a aktivit včetně metodické i technické podpory. Pro více informací se podívejte na české informační stránky www.etwinning.cz
Informační a metodické semináře eTwinning jsou určeny pedagogickým pracovníkům MŠ, ZŠ a SŠ vzdělávajících děti, žáky a studenty ve věku 3-19 let. Cílem seminářů je představení aktivity eTwinning, příkladů dobré praxe a metodiky projektové mezinárodní spolupráce eTwinning.
Účast na semináři je pro registrované účastníky zdarma, lektory jsou zkušení učitelé - ambasadoři eTwinningu.
Seminář přímo ve vaší škole, který vás seznámí s eTwinningem a možnostmi realizace mezinárodních on-line projektů za využití digitálních technologií.
Školení je poskytováno zdarma, minimální počet účastníků je 8, nemusí se ale jednat o pracovníky jedné školy – seminář je možné sdílet a pozvat na něj i učitele z okolí.
Lektorce či lektorovi (zkušenému ambasadorce/ovi eTwinningu) je třeba poskytnout projektor a plátno či interaktivní tabuli.
Stačí napsat vaše jméno, příjmení, název školy, telefon na e-mail: etwinning@dzs.cz a my se vám ozveme.
Během školního roku vás každé 2 středy v měsíci webináře provedou jednotlivými fázemi projektu od hledání partnera, zahájení projektu, přes průběh projektu až po jeho závěr, evaluaci a rady „jak na Quality Label“.
Učitelům, kteří plánují nebo realizují projekt eTwinning. Přínosné ale mohou být pro všechny, kdo chtějí do výuky zapojit digitální technologie a nové nástroje, i ty, které zajímá projektová výuka. Témata seminářů se během roku neopakují.
Běžný počítač, notebook nebo tablet s připojením na internet, dobrou náladu a trochu zvědavosti. Po absolvování webináře a vyplnění evaluačního dotazníku obdržíte na uvedený e-mail potvrzení o účasti.
Registrace bude uzavřena vždy 24 hodin před zahájením každého webináře. Registrovat se můžete zde.
Máte zájem odprezentovat letošní projekt na konci školního roku? Přihlaste na náš závěrečný Teachmeet zde.
Mezinárodní akce pro eTwinnery – učitele registrované v platformě ESEP.
Kontaktní semináře pro ty, kteří hledají partnera pro mezinárodní projekt eTwinning. Seminářů se účastní učitelé z různých států (nejen) EU, následně se mohou setkat se osobně nebo online a domluvit se na spolupráci tváří v tvář. Na semináři se účastníci nejdříve inspirují příklady dobré praxe (úspěšné projekty eTwinning), následně se seznámí s kolegy ze zahraničí a společně pak pracují v menších skupinkách na vlastním projektu za pomoci zkušených lektorů.
Kurzy profesního rozvoje (PDW) pro pokročilejší eTwinnery. Jejich cílem je prohloubení znalostí a dovedností spojených s konkrétním tématem.
Náklady spojené s ubytováním a stravou během akce budou předem plně hrazeny Národním podpůrným střediskem pro eTwinning (DZS). Z tohoto důvodu je nezbytné, aby se učitel zúčastnil semináře po celou dobu jeho konání. Ostatní cestovní náklady spojené s účastí na semináři/PDW (letenka, jízdenka, MHD, případně další cestovní výdaje – cestovní pojištění, místní poplatek, vízum) budou proplaceny po akci na základě uzavřené smlouvy mezi DZS a školou účastníka akce, ve které bude ustanoven paušál na cestovní náklady. Možnosti finanční podpory jsou detailně popsány v následujícím dokumentu.
Výše zmíněná finanční podpora se týká aktivit, které probíhají fyzicky. Část aktivit probíhá formou online konferencí či seminářů. Ty jsou pro účastníky zdarma a není třeba poskytovat finanční podporu.
Skvělá příležitost pro seznámení s možnostmi eTwinningu bez jazykové bariéry a z pohodlí domova.
Pro účast je nutné mít aktivní účet v portálu ESEP. Kurzy v češtině jsou vedeny zkušenými učiteli – ambassadory eTwinningu a probíhají ve specializovaných virtuálních třídách TwinSpace. Po úspěšném dokončení celého kurzu (splnění úkolů zadaných lektorem) získáte certifikát. Kurzy jsou pro učitele zdarma.
V kurzech pracujete ve vymezeném termínu vlastním tempem pod vedením lektorů, kteří vás v průběhu kurzu podporují a můžete s nimi řešit jakékoli dotazy. Stanete se tak součástí komunity stejně naladěných kolegů, což vás bude motivovat k úspěšnému dokončení všech úkolů.
Krok za krokem provedou lektoři všechny, kteří:
Cílová skupina: vhodný pro učitele/zaměstnance ze všech typů škol (MŠ, ZŠ, SŠ)
Další informace: Kurz probíhá 2x ročně (na jaře a na podzim) a je realizován ve spolupráci se slovenským Národním podpůrným střediskem pro eTwinning.
Začátek kurzu: 10.03.2025
Kurz Wellbeing pro eTwinnery je určen pedagogům, kteří chtějí posílit svůj vlastní wellbeing a zároveň podpořit pohodu svých studentů. Během čtyř týdnů se naučíte, jak začlenit wellbeing nejen do eTwinningových projektů, ale i do běžné výuky a života školy. Kurz je strukturován do několika tematických částí, z nichž každá se zaměřuje na klíčové aspekty wellbeingu. Díky praktickým úkolům si osvojíte dovednosti a techniky, které vám pomohou nejen lépe zvládat výzvy pedagogické práce, ale také obohatit své žáky a prostředí, ve kterém působíte.
Začátek kurzu: 17.3.2025
Délka trvání kurzu: 4 týdny
Cílová skupina: vhodný pro učitele (MŠ, ZŠ, SŠ)
Kvartální moderovaný program pro učitele, který společně připravili Národní podpůrné středisko pro eTwinning v ČR (DZS) a ambasadoři eTwinningu.
V moderované skupině Kavárny Inspirace a pravidelnými schůzkami v aplikaci Teams.
Žádná příprava není třeba. Každý měsíc otevřeme předem avizované téma. Těšit se můžete na diskuzi, sdílení zdrojů, aktivit a nápadů do výuky a projektů eTwinning.
Pro všechny eTwinnery a zájemce o zvolená témata.
Stačí se registrovat zde, registrace i účast je zdarma a platí pro všechna setkání.
Chcete realizovat mezinárodní projekty, ale nejste si jistí v cizích jazycích? Nemusíte se ničeho obávat. Právě pro vás je tu skvělá příležitost zapojit se do mezinárodního projektu.
Najděte si projektového partnera ze Slovenska.
Aktivita eTwinning nabízí jedinečnou příležitost spojit nápady a síly s učiteli mateřských, základních a středních škol ze Slovenska. Pokud jste registrovaní eTwinneři, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Pokud se chcete stát eTwinnery, zaregistrovat se můžete ZDE.
Využijte této nabídky a příležitosti. Společně s kolegy ze Slovenska můžete rozvíjet inovativní vzdělávací projekty zábavnou formou a rozšířit obzory svých žáků.
Aplikace vytvořená pro burzu nápadů je vám stále k dispozici.
Pokud chcete přidat nový příspěvek do burzy nápadů, můžete ho vložit prostřednictvím formuláře.
Přejeme mnoho krásných projektů, které přinesou nové znalosti, zábavu a radost vám a hlavně Vašim žákům.
Ať už s projekty eTwinning teprve začínáte, nebo jste zkušený eTwinner, věříme, že zde najdete inspiraci. Představujeme konkrétní projekty realizované na českých školách, které vám mohou posloužit jako odrazový můstek. Projekty pokrývají všechny úrovně vzdělávání – od mateřských přes základní až po střední školy a gymnázia – a mají různou míru náročnosti, takže inspiraci zde najde opravdu každý.
Spolupráce žáků a učitelů v rámci eTwinningu je důležitá a zaslouží si uznání na místní, národní i celoevropské úrovni. Učitelé mohou za svou práci na projektu získat následující ocenění:
Mateřská škola V Lukách, Rakovník; Mateřská škola Kytlická, Praha
Hlavním cílem projektu pěti mateřských škol bylo zvýšit kompetence předškoláků v oblasti finanční gramotnosti prostřednictvím mezinárodní spolupráce. Do projektu se zapojily nejen třídy předškoláků, ale také rodiče, kteří plnili některé úkoly společně s dětmi. Nápad na projekt se zrodil na mezinárodním kontaktním semináři pro učitele mateřských škol. Díky projektu děti pochopily, že práce může být ohodnocená, učily se plánovat, vyvinout úsilí, rozhodovat a také svoje výdělky spravovat. Současně se předškoláci seznámili s dětmi ze slovanských zemí, jejich jazykem, podobnostmi i rozdílnostmi. Projekt prohloubil všechny klíčové kompetence uvedené v RVP PV a byl také v souladu s ŠVP (integrované bloky SVĚT a LIDÉ).
Princip spolupráce spočíval v tom, že každá z pěti učitelek připravila jeden úkol pro všechny zapojené děti. Úkoly se plnily jak ve školce, tak doma s pomocí rodičů. Každé zapojené dítě mělo možnost splnit 10 úkolů. Za splněné úkoly děti dostávaly eTwinningové peníze, které si samy navrhly. Učily se o peníze starat, zodpovídat si za ně a hospodařit s nimi. Projekt byl ukončen nakupováním v „obchodě“, ve kterém si děti zakoupily za své vydělané peníze dárky vyrobené kamarády z partnerských škol.
Každý projektový den probíhal přibližně jednou týdně a byl uveden tancem a nahlédnutím do virtuální třídy TwinSpace. Děti vyráběly dárky, čímž rozvíjely jemnou motoriku i schopnost spolupráce ve skupinkách. Při tvorbě návrhu vlastních peněz se diskutovalo o významu peněz i o tom, jak mohou bankovky vypadat. Na základě společné dohody byl vytvořen návrh velké bankovky, který byl následně vložen do TwinSpace.
Při hlasování o vítěznou podobu projektových peněz se děti seznámily s demokratickými principy. Během projektu se využívaly různé metody práce. Úkoly byly jak individuální (například vyrábění z papíru podle návodu nebo kreslení do sítě), tak skupinové (nácvik jazykolamu, úklid okolí školky, třídění odpadu či výroba společenské hry).
Podařilo se motivovat a zapojit i děti, které bývají spíše pasivní. Po splnění úkolů byly ve školkách vytvořeny obchůdky. Děti i rodiče byli s předstihem seznámeni se zbožím a cenami. Při prodeji děti pomáhaly a učily se počítat do deseti. Děti se rozhodovaly, co si zakoupí a odnesou domů. Bylo na jejich zodpovědnosti, kolik peněz si vydělají, zda je neztratí a v důležitý den budou mít s sebou.
Projekt byl zakončen hodnocením, při kterém děti rekapitulovaly a hodnotily nejoblíbenější části projektu. Největší úspěch mělo tvoření pokladničky z PET láhve doma s rodiči a nejoblíbenější byl tanec s vlastní choreografií na píseň od skupiny ABBA Money, Money, Money, která se v podstatě stala hymnou projektu.
TwinSpace
Mateřská škola Praha 8; Mateřská škola Velká Hleďsebe
V projektu Mluvící obrazy se děti netradičním způsobem seznámily s vybranými uměleckými díly světových autorů. Z dětí se stali umělci vytvářející umělecká díla a hledající možnosti, jak prostřednictvím umění vyjádřit svůj názor, pohled na umění a své emoce.
Téma projektu bylo shodné s třídním vzdělávacím plánem, projektové činnosti byly tedy součástí výuky. Cílem projektu bylo, aby se děti dokázaly vyjadřovat a sdělovat své prožitky, pocity a nálady různými prostředky (řečovými, výtvarnými, hudebními, dramatickými apod.), aby získaly elementární poznatky o světě lidí, o kultuře, přírodě i technice a aby přirozenou formou zjistily, že se lidé v zemích kolem nás dorozumívají různými jazyky a ty je možné se učit.
Děti získaly úžasnou příležitost nahlížet na svět jinýma očima, všímat si umění kolem sebe, pracovat s pocity, které v nich dané umění vzbuzuje, zaměřit se na týmovou spolupráci, kreativitu, logické myšlení a jemnou motoriku. Rozvíjely svou představivost, cit pro hudbu, barvu, prostor. Pokusily se o vyjádření uměleckého díla verbální i neverbální komunikací, pohybem, hudbou a různými výtvarnými technikami. Dále se učily vyjadřovat svůj názor. Snažily se jednoduše popsat interpretovaný obraz tak, aby tomu rozuměli i spolužáci z cizích států hovořící jiným jazykem. Zúčastnění nahráli stejná slova ve své řeči, aby se s nimi ostatní mohli seznámit a naučit se je. Výsledkem celoroční práce je společný slovník a koláž výtvarných děl.
V rámci projektu byl kladen důraz na využití demokratického přístupu. Děti si za asistence pedagogů vybíraly, které obrazy k danému ročnímu období se jim líbí nejvíce, volily způsob výtvarného zpracování (lepení listů z ubrousku, obtiskování barvy, malování temperou, suchou temperou, kreslení apod.). Volba se praktikovala např. pomocí korálků, které děti dávaly do mističek, a podle jejich počtu se získal výsledek. Děti samy volily – a o to měly větší radost z výsledku práce a zároveň tak rozvíjely potřebné kompetence.
Při projektové práci byly využity mobilní telefony, tablety i digitální mikroskop a nástroje a aplikace jako např. Voice thread (tvorba slovníků), ChatterPix (dramatické scénky), Google prezentace a prezentace v programu Canva, Book Creator (vytváření e-knih), Padlet (vytvoření mapy stromů a sdílení obrazů), neveřejná videa na YouTube. Všechny fotografie a videa k tomuto projektu byly pořízeny s písemným souhlasem rodičů.
Díky projektu se děti zapojily hravou formou do různých aktivit spojených s uměním. Zjistily, že umění nemusí být jen v galeriích, lze s ním dále pracovat a tvořit pro ostatní něco hezkého, co jim udělá radost. Pochopily, že každý má jiné vnímání světa, a přesto má každé ztvárnění svou vypovídající hodnotu. Projekt byl s partnery vyhodnocen přes sdílený dotazník Google formulářem jak pro učitele, tak i pro děti.
O projektu byla veřejnost informována na webech škol, na Facebooku, na schůzkách s rodiči, tradičních dílničkách, na školních besídkách a také na setkání se zástupci obce.
VoiceThread, ChatterPix, Canva, Google Apps, Book Creator, YouTube.
TwinSpace, společný slovník, koláž výtvarných děl.
6. mateřská škola, Plzeň
Tento projekt byl zaměřen na mediální gramotnost dětí v MŠ. Cílem bylo seznámit děti s povoláním redaktora, tvorbou časopisu a pochopením rozdílu mezi knihou a časopisem. Projekt se také soustředil na proces tvorby časopisu. Jednou ze součástí projektu bylo naučit děti vyhledávat různé informace v knihách, časopisech a na internetu. Důležitá byla práce s informacemi a uvědomění si důležitosti ověřování pravdivosti získaných informací. Nápad na projekt vznikl na mezinárodním slovanském kontaktním semináři pro učitele mateřských škol.
Martina Baníková, 6. mateřská škola, Republikánská 25, Plzeň
Prostřednictvím mezinárodní spolupráce tří školek děti společně vytvořily vlastní časopis, do kterého za pomoci učitelů a rodičů přispívaly formou článků, obrázků, rébusů, fotografií či skládaček. Děti vymýšlely vhodný název pro časopis, o kterém nakonec hlasovali všichni včetně rodičů ze všech zúčastněných školek.
Při práci se děti vzájemně podporovaly, zadávaly a plnily různé úkoly související s přípravou časopisu. Seznamovaly se díky aktivitám, které jim zasílali kamarádi-partneři. V příspěvcích sdílely své znalosti i vlastní zážitky.
Témata byla ovlivněna aktuálním ročním obdobím – jako například podzimní dýňohraní (vydlabávání dýní a jejich výstava), recept na dýňovou polévku, který se předal dokonce do školních jídelen, nebo zamykání zahrady a ukládání broučků k zimnímu spánku, kde se děti naučily jazykolamy a zaklínadla a také samy vytvořily klíče k uzamčení zahrady.
V rámci tohoto projektu se děti také seznámily s tím, jak se připravuje rozhovor do časopisu, na co a jak se zeptat a jak ho ukončit. Nejdříve si vše vyzkoušely mezi sebou, poté vyzpovídaly zaměstnance školky i rodiče.
Projektové aktivity korespondovaly se skutečným děním a aktuálními vzdělávacími plány. Díky spolupráci se u dětí rozvíjely kompetence k učení, řešení problémů i kompetence sociální.
TwinSpace, interaktivní tabule, tablety, ChatterPix, Google Disk.
Dětský československý časopis .
Kateřina Navarová, MŠ Kytlická
Předškolní a mimoškolní pedagogika
Dříve učila na základní škole. Nyní pracuje jako ředitelka Mateřské školy Kytlická v Praze. Baví ji realizace eTwinnigových projektů a využívání moderních technologií v předškolním vzdělávání.
Kontakt: katerina.navarova(at)dzs.cz
Radka Bradáčová, MŠ v Lukách, Rakovník
Předškolní výchova a mimoškolní pedagogika
Pracuje jako učitelka a zástupkyně ředitelky Mateřské školy V Lukách Rakovník. Při práci s předškoláky využívá eTwinningové projekty jako formu zábavného a praktického vzdělávání. Své zkušenosti ráda předává kolegyním z oboru předškolní výchovy.
kontakt: radka.bradacova(at)dzs.cz
Matematika a zeměpis na 2. stupni ZŠ
Je ředitelkou a ICT koordinátorem Základní školy J. A. Komenského v Lounech, která je zaměřena na rozvoj jazykového a digitálního vzdělání. Ambasadorem eTwinning je již od počátku aktivity eTwinning v ČR. Práce s dětmi na mezinárodních projektech ji obohacuje. Pro učitele je největší odměnou radost z toho, že výuka žáky zajímá a sami se do ní aktivně zapojují.
kontakt: dana.tuzilova(at)dzs.cz
předměty na 1. stupni
Pracuje jako učitelka na prvním stupni. Etwinning ji nadchl od samého začátku. Do výuky začleňuje projekty každým rokem. Baví ji, jak eTwinning spojuje žáky i učitele a výuku pro žáky dělá atraktivnější a zábavnější.
kontakt: ivona.ozanova(at)dzs.cz
Český, anglický a německý jazyk a dějepis
Od roku 2010 pracuje s žáky na projektech v rámci programu eTwinning, v současnosti se věnuje i projektům financovaným z programu Erasmus+. Práce na mezinárodních projektech zvýšila motivaci žáků k učení – díky projektům měli možnost zdokonalit se v angličtině a němčině, seznámit se s partnerskými zeměmi (online či při jejich návštěvě) a navázat nová přátelství s vrstevníky v zahraničí.
kontakt: jana.valeckova(at)dzs.cz
Anglický jazyk a český jazyk
Nyní učí angličtinu a češtinu na základní škole, dříve učila na gymnáziu. Do své výuky ráda zapojuje projekty, protože jsou nesmírnou motivací nejen pro žáky, ale i samotné učitele. Na eTwinningu se jí líbí skutečnost, že nabízí možnost volby a velké pole kreativity. Je přesvědčena, že díky eTwinningu máme skvělou příležitost si rozšířit své obzory a navázat nová přátelství.
kontakt: jana.losikova(at)dzs.cz
Anglický a francouzský jazyk na II. stupni
Aktivně zapojuje eTwinning do svých hodin už několik let. Baví ji sledovat nadšení žáků během práce na projektech. ETwinning je pro ni a její žáky prostor pro setkání, které všechny obohacuje a posouvá v životě a myšlení dál.
Kontakt: marcela.hubackova(at)dzs.cz
Učitelství 1. stupně + speciální pedagogika
Je ředitelkou malotřídní základní a mateřské školy, vyučuje spojenou třídu 3. – 5. ročníku a věnuje se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Účast v eTwinningu výrazně změnila její pedagogickou praxi a stala se každodenní součástí její práce. Projekty se zahraničními partnery jsou zdrojem inspirace a nových zkušeností, které motivují nejen žáky, ale i učitele k dalšímu vzdělávání a zlepšování jejich kompetencí a dovedností. Je držitelkou národní ceny eTwinningu a Evropské jazykové ceny Label.
Kontakt: marketa.jurkova(at)dzs.cz
anglický jazyk, informatika
Mnohému se naučil díky cestování a poznávání odlišných kultur. Proto svým žákům prostřednictvím mezinárodních projektů rád zprostředkovává spolupráci se zahraničními vrstevníky. Na eTwinningu oceňuje rozmanitost, volnost a možnost věnovat se inovativním způsobem nejen běžnému školnímu učivu, ale také rozvoji žáků po lidské stránce. Je držitelem tří národních cen eTwinning, Evropské jazykové ceny Label či Ceny DZS.
kontakt: michal.pribyl(at)dzs.cz
Anglický jazyk, ekonomika
Učí anglický jazyk na 1. i 2. stupni ZŠ, má zkušenosti s výukou na SŠ (anglický jazyk a ekonomika). Spolu se žáky vytváří projekty již více než 15 let. Podle Mirky eTwinning nabízí možnost komunikace a setkávání studentů v Evropě a spolu s cestováním přispívá k motivaci učit se jazyky a poznávat svět.
kontakt: miroslava.filipi(at)dzs.cz
Předměty na 1. stupni ZŠ
Učí na ZŠ a MŠ Sivice, kde zároveň zastává roli ředitele školy již 24 let. Do eTwinningu vstoupil v roce 2006 a od roku 2009 pracuje jako ambasador. Podle Pavla se s eTwinningem stává vyučování a práce učitele mnohem zajímavější a díky práci na projektech se rozšiřují jeho jazykové a ICT dovednosti.
kontakt: pavel.vrtel(at)dzs.cz
Předměty na 1. stupni ZŠ
Pavla učí deset let na prvním stupni ZŠ v Hustopečích. Brzy po nástupu do školství ji zaujal eTwinning, který její žáky provází během každého školního roku. Dětem přináší nejen nové poznatky a dovednosti, ale hlavně nová přátelství. Pro Pavlu je důležité vědomí, že se snaží dát žákům to nejlepší.
kontakt: pavla.sedlarova(at)dzs.cz
Český jazyk
Učí český jazyk a zároveň pracuje jako ředitel ZŠ Václava Havla Poděbrady více jak 25 let. Propaguje myšlenku, že školu a vzdělávání posouvá vpřed vzdělávající se učitel, který umí získané zkušenosti aplikovat ve výuce a zároveň je sdílí s kolegy. Etwinning vnímá nejen jako nástroj profesního růstu učitele, ale i jako prostředek rozvíjení kompetencí žáků a posílení mezinárodní spolupráce mezi školami.
kontakt: vlastimil.spinka(at)dzs.cz
kontakt: veronika.golden@dzs.cz
Anglický jazyk a dějepis na SŠ
Učí na Obchodní akademii v Táboře a jako ambasador eTwinningu působí od roku 2008. Za posledních deset let společně se svými kolegy a studenty vytvořila eTwinningové projekty na témata týkající se historie, zeměpisu, fair trade, podnikatelského myšlení nebo vyprávění digitálních příběhů. Původní online spolupráci rozšířila i o pracovní setkání v rámci programu Erasmus+, která umožnila osobní kontakty a projektové aktivity přímo v partnerských školách.
kontakt: alena.jandlova(at)dzs.cz
Anglický jazyk a studentská firma na SŠ
Učí na střední odborné škole angličtinu a studentskou firmu, projekty zařazuje do výuky od nepaměti, a tak je eTwinnerem od začátku existence tohoto programu. Podle Eleny je na střední škole práce na samostatných projektech s mezinárodními partnery důležitá pro vytvoření budoucích pracovních návyků, a kromě toho je zábavná a inspirující. A eTwinning je nástrojem, který to umožňuje.
kontakt: elena.tomanova(at)dzs.cz
Anglický jazyk na SŠ
Učila na univerzitě v Sofii, pracovala ve Slovenské akademii věd a působila na velvyslanectví Bulharské republiky v Bratislavě. Od roku 2002 učí angličtinu na Gymnáziu a Jazykové škole s právem SJZ v Břeclavi. V eTwinningu pracuje čtvrtým rokem a mezinárodní projekty vnímá jako nesmírně obohacující výuku, inspirativní a motivující. eTwinning je pro ni tím mediátorem, který otevírá prostor pro rozvíjení všech klíčových dovedností žáků potřebných pro 21. století, bezpečnou platformou, kde se může realizovat tvořivost, spolupráce, partnerství a podpora, nádherným místem pro setkání, poznávání, vzdělávaní, sdílení, osobní růst a zábavu.
kontakt: ljuba.stojanova-stojceva(at)dzs.cz
Anglický jazyk a český jazyk na SŠ
Vyučuje anglický jazyk na Gymnáziu Hladnov a Jazykové škole v Ostravě. eTwinning využívá jako metodickou podporu ve výuce anglického jazyka, protože projektová spolupráce je pro studenty velmi motivující.
kontakt: martina.baseggio(at)dzs.cz
Tělesná výchova, biologie a německý jazyk na SŠ
Učí na střední odborné škole a eTwinningem se snaží obohatit výuku svých žáků už několik let, takže se jí pořádně dostal pod kůži. Baví ji cestovat reálně i s využitím moderních technologií, a tak s eTwinningem a svými žáky každoročně vyráží přes hranice poznávat nové přátele a překonávat (nejen) jazykové bariéry.
kontakt: zita.havranova(at)dzs.cz
Matematika, informační a komunikační technologie, fyzika
Učí na Střední odborné škole logistiky a podnikání v Praze (dříve Střední odborná škola logistických služeb, přejmenována od 1. 9. 2024). Projektové výuce se věnuje po celou dobu, co učí. Do eTwinning projektů se aktivně zapojuje od roku 2019. Od roku 2024 je eTwinning ambasador. Zapojovat studenty do eTwinning projektů má ráda, protože může se studenty používat inovativní metody a více je motivovat, poznávat ostatní kultury, získávat přátele z celé Evropy a rozvíjet se celkově. Je držitelkou Národní ceny eTwinning, Evropské jazykové ceny Label a Evropské ceny eTwinning.
Renáta Koumarová, ZŠ a PŠ U Trojice, Havlíčkův Brod
Speciální pedagogika, učitelství 1. stupně
17 let učí na Základní škole a Praktické škole U Trojice v Havlíčkově Brodě žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Od roku 2014 zařazuje do výuky eTwinningové projekty. Využívá tak zajímavou metodu, jak žákům přiblížit zábavně a prakticky nové informace, poznatky a dovednosti. Žáci také díky projektům získávají nové přátele, jsou motivováni k učení a rozvíjejí si povědomí o informačních a komunikačních technologiích.
Kontakt: renata.koumarova(at)dzs.cz