Jaké příspěvky nejvíce rezonovaly na loňském CZEDUCONu? Inspirujte se a staňte se řečníkem letošního 7. ročníku

MB, DZS

Dům zahraniční spolupráce

V listopadu loňského roku přivítal CZEDUCON téměř 700 účastníků a nabídl přes 60 panelových diskusí, přednášek a workshopů.

Letos očekáváme až 900 návštěvníků a 130 řečníků. Největší novinkou je změna názvu. Po šesti úspěšných ročnících se z CZEDUCONu stává CEEDUCON – Central European Education Conference. Nový název odráží rostoucí mezinárodní dosah akce a ambici stát se regionálním centrem pro inovace a spolupráci ve vzdělávání.

Podívejte se na video ředitele Domu zahraniční spolupráce Michala Uhla a zjistěte více o letošním zaměření.

Čtyři hlavní témata CEEDUCONu 2025:

  • Chytrá a udržitelná mezinárodní spolupráce

  • Internacionalizace pro všechny

  • Globální a regionální partnerství

  • Absolventi – zaměstnatelnost – dovednosti budoucnosti

Czeducon 2024
Czeducon 2024. Foto: Petr Zewlakk Vrabec / DZS

A které příspěvky, přednášky, panelové diskuse a workshopy nejvíce rezonovaly s naší komunitou v loňském roce? Přinášíme stručné shrnutí:

  • Internacionalizace mění podobu vzdělávání
    Michal Uhl (DZS) zdůraznil, že internacionalizace už není volitelná – je nezbytným předpokladem pro rozvoj globálních kompetencí a zajištění dostupnosti, kvality a excelence ve vysokoškolském vzdělávání.

 

  • Barometr EAIE 2024 – klíčové poznatky pro EHEA a Česko
    Laura E. Rumbley a Jody Hoekstra-Selten (EAIE) představili výsledky průzkumu mezi více než 2 800 respondenty ze 46 zemí. Data vybízejí české instituce k většímu důrazu na dopad, udržitelnost a rozvoj zaměstnanců.

  • Panelová diskuse – Osvědčené postupy a příklady praxe pro dosažení mezinárodní zkušenosti pro všechny – poznatky z projektu MICHE
    Odborníci z projektu MICHE ukázali praktické způsoby, jak mohou instituce hodnotit a rozvíjet své strategie internacionalizace – včetně peer learningu a návštěv expertů.

  • Dělat více tím, že budeme dělat méně: Udržitelný přístup k well-beingu
    Odborníci z VŠE a Ivey Business School diskutovali o tom, jak nadměrná podpora studentů může snižovat jejich samostatnost a plýtvat zdroji – a jak najít udržitelnou rovnováhu.

  • Blended Intensive Programmes: Lekce z institucionální, akademické a studentské spolupráce
    Řečníci sdíleli zkušenosti s BIPy z různých perspektiv – akademické, studentské, strategické i odborné – a zdůraznili výzvy a přínosy hluboké mezinárodní spolupráce.

  • Internacionalizace pro všechny: Mezi tím, co si přejeme, a tím, co zažíváme
    Na základě pětileté reflexe studentů a rozhovorů s pedagogy se tato sekce věnovala tomu, jak týmová práce v multikulturním prostředí a komunitní projekty ovlivnily kurz zaměřený na řízení interkulturních tříd.

  • Spolupráce s výchovnými poradci na středních školách
    Sekce ukázala, jak mohou poradci pomoci univerzitám oslovit studenty včas, lépe je provést možnostmi zahraničního studia a porozumět jejich potřebám – a zároveň řešit praktické výzvy takové spolupráce.

  • Jakým směrem se letos v Česku vydá koncept mikrocertifikátů?
    Zástupci Univerzity Karlovy a dalších institucí představili pokrok v celonárodním projektu, do něhož je zapojeno všech 26 veřejných vysokých škol, s cílem vytvořit společný rámec mikrocertifikací v souladu s evropskými standardy.

  • Inkluze jako základ globálního vzdělávání
    A. Sarah Ilchman (IIE) vyzvala k zajištění rovnosti přístupu k mezinárodním zkušenostem. Zdůraznila, že globální vzdělávání musí být dostupné i mimo privilegované skupiny, aby skutečně měnilo jednotlivce i společnost.

  • Hybridní výuka a umělá inteligence: propojení tradice a inovace
    Daria Hvížďalová (School 42 London) upozornila, že AI má sloužit k posílení – nikoliv nahrazení – lidské interakce ve vzdělávání. Poskytuje nové nástroje pro zapojení a flexibilitu.

Chcete přispět svou expertizou na CEEDUCON 2025?
Pošlete nám návrh svého příspěvku a staňte se součástí této rostoucí mezinárodní komunity.