V zahraničí nově jako Study in Czechia

Česko mění strategii prezentace v zahraničí. Nově se prezentuje jako Czechia. Svůj název proto mění i naše iniciativa STUDY IN.

Zkrácený název Czechia je uznávaný jako oficiální a rovnocenný s delším názvem našeho státu Czech Republic již od roku 2016. Je proto již běžně používaný na půdě OSN i v EU. V uplynulém roce však Komise pro jednotnou prezentaci České republiky v zahraničí stanovila název Czechia jako preferovaný. Důvodem je sjednocení praxe s ostatními evropskými státy, z nichž většina využívá zkrácené označení svých názvů, i přirozenější využití při běžné komunikaci. Plný název Czech Republic zůstává vyhrazen oficiální debatě. Vysvětlení a praktické rady, jak s oběma variantami názvu nakládat, vydalo již v roce 2016 Ministerstvo zahraničních věcí v dokumentu „Jak na Česko v zahraničí“

Jednotlivé státní úřady, ministerstva a jejich organizace budou nyní postupně implementovat název Czechia do svých strategií. Stejná změna probíhá i v oblasti sportu. Proto jsme i my přejmenovali naše iniciativy zaměřené na zahraniční studenty a absolventy a nově se budeme prezentovat pod názvy Study in Czechia a Czechia Alumni. První mezinárodní událostí, které se budeme účastnit s novým názvem a upraveným logem, bude mezinárodní veletrh APAIE, který se odehraje 13.–17. března v Bangkoku. 

„Vystupovat při zahraniční prezentaci jako stát jednotně je pro budování pozitivní image naprosto nezbytné. Pozitivní obraz Česka je přitom i v zájmu Domu zahraniční spolupráce – pomáhá nám při propagaci naší země jako spolehlivého partnera ve vzdělávání, vědě a výzkumu i jako atraktivní studijní destinace. Změnou názvu našich iniciativ proto podporujeme snahy o sjednocení zahraničí komunikace a tím i budování značky ČR,“ uzavírá ředitel DZS Michal Uhl, který je rovněž členem Komise.  

Study in Czechia logo