Webinář EPALE: Dospělí se specifickými potřebami jako výzva pro lektory
Anotace:
V posledních letech zaznamenáváme nárůst počtu dospělých, kteří až v dospělosti odhalili příčinu svých potíží nejen v oblasti učení se, a to právě díky rozšířenému povědomí a diagnostice v oblasti neurodivergence. Zároveň do oblasti vzdělávání dospělých vstupují jedinci, kteří své specifické vzdělávací potřeby mají diagnostikovány již z průběhu počátečního vzdělávání. Tento nárůst a větší osvěta v dané oblasti přináší pro lektory nové výzvy v oblasti volby metod, forem, ale i vhodných obsahů pro vzdělávání. Současní vzdělavatelé dospělých tak stojí před otázkou, jak nejen zvládat rychlé technologické změny, jak v dnešní informační společnosti nadchnout dospělé pro další vzdělávání, ale rovněž jak přizpůsobit svoje kurzy, tak aby reflektovaly měnící se potřeby účastníků a jejich specifika právě v kontextu neurodivergence. Pojďme se společně podívat na to, jaké výzvy pro nás lektory znamenají neurodivergentní dospělí v procesu učení a jak využít této diverzity pro ještě kvalitnější kurzy.
Lektorka: Klára Harvánková
Komu je událost určena
- Odborníci ve vzdělávání
- Učitelé a zaměstnanci škol
- Pracovníci s mládeží