Image Česka ve světě

Výzkum se zaměřil na geografickou znalost Česka, kulturní obraz, modernitu nebo pověst i ve srovnání s ostatními evropskými státy. Šetření proběhlo ve dvou kolech a jeho účelem bylo pochopit, jak je Česko vnímáno v různých částech světa a identifikovat silné i slabé stránky jeho mezinárodní image.

Metodologie

Výzkum byl v prvním kole realizován metodou CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) v deseti zemích – Austrálii, USA, Spojeném království, Japonsku, Mexiku, Indonésii, Jihoafrické republice, Číně, Španělsku a Brazílii. Do druhého kola se poté zapojily: Argentina, Filipíny, Francie, Indie, Itálie, Kanada, Kolumbie, Německo, Polsko a Thajsko. Země byly vybrány tak, aby reprezentovaly různé regiony světa, což umožňuje získat vyvážený pohled na zkoumanou problematiku.

Cílem výzkumu bylo zjistit povědomí o Česku ve světě a lépe porozumět vnímání obrazu v různých kulturních a geografických kontextech.