Nebát se eTwinning vyzkoušet, děti ho přijmou. O mezinárodních projektech s učitelkou a jejím žákem

DP

eTwinning eTwinning

eTwinning je často první zastávkou na cestě mezinárodním vzděláváním. Jeho fungování představují Gabriela Svobodová a Matyáš Rigga

Chuť učit prostřednictvím projektů dovedla Gabrielu Svobodovou až k síti eTwinning, ve které působí od roku 2019. Díky ní obohacuje klasickou školní výuku na Střední odborné škole logistiky a podnikání na Praze 9. „Pro mě, jako pro učitele, eTwinning nabízí možnost vymýšlet nové aktivity, zapojovat studenty do mezinárodní spolupráce, poznávat nové lidi, nejen studenty ale i partnery a učitele, místa,“ zmiňuje Gabriela Svobodová řadu výhod projektové výuky.

Za zásadní také považuje, že projekty otevírají nové pohledy na svět z různých hledisek. A to propojováním oblastí školního vzdělávání. Dobrým receptem, jak uvést žáky do světa eTwinningu, je podle Gabriely připravit první projekt se slovenskými partnery, po kterém následuje projekt s komunikací v angličtině.

Tak zažil svůj první mezinárodní projekt i Matyáš Rigga, který je žákem v Gabrielině třídě. V projektu Samá voda tak se žáky obchodní akademie na Slovensku řešili důležitost vody z několika úhlů.

„Nejvíc mi pomohla spolupráce, kdy jsme se rozdělili do týmů s lidmi ze Slovenska i Česka a v těch jsme se domlouvali, aby všichni dělali to, co mají,“ popisuje Matyáš, jak projekt pomohl zlepšovat dovednosti zapojených.

Základní principy fungování eTwinningových projektů, od komunikace s partnery, přes zapojení kolegů ve škole, po přínosy eTwinningových projektů nejen pro školy a žáky pak Gabriela s Matyášem představují ve zbytku podcastového rozhovoru.

Hosté podcastu – Gabriela Svobodová a Matyáš Rigga

Pusťte si i další díly Projektoru. Zajímají vás zážitky studentů, stážistů, učitelů a dobrovolníků, kteří vyjeli do zahraničí na zkušenou? Nalaďte si náš druhý podcast Za hranicí a už vám ze světa mezinárodního vzdělávání nic neunikne.