Podcast Projektor: Nahradí umělá inteligence lektorování?

PŘ, DZS

EPALE

Hostem dalšího dílu podcastu Projektor byl lektor, šéfredaktor a jednatel společnosti Firemní vzdělávání Tomáš Langer.

Proč potřebujeme nástroj řízení kvality ve vzdělávání dospělých? Jak mají firmy vzdělávat své zaměstnance kvalitně? A dokáže umělá inteligence nahradit lektorskou činnost? To vše se dozvíte v nejaktuálnějším díle podcastu Projektor, kterým provází Martin Dobeš, konzultant pro inovace a podporu ve vzdělání a expert projektu EPALE

Lektor a konzultant firemního vzdělávání Tomáš Langer upozorňuje na to, že se ne všechny problémy dají řešit pouhým školením zaměstnanců. Často stačí hledat jinou, lépe dostupnou variantu – například zlepšení pracovních podmínek. Zdůrazňuje, že takzvané „vzdělávání se do zásoby“ nefunguje. Pro zaměstnance je takový způsob výuky neefektivní; při práci ve firemním vzdělávání je nutné reagovat na aktuální potřeby. 

Tomáš Langer se v podcastu věnuje také moderním trendům ve vzdělávání, především pak umělé inteligenci. Uznává, že má AI potenciál nastavení společnosti změnit, ale lektoři by se měli snažit udržet své know-how. „Spoustu lidí bude stále raději vídat živého lektora, než aby si povídala s umělou inteligencí,“ shrnuje budoucnost AI. 

Medailonek

Pusťte si i další díly Projektoru pro více inspirativních příběhů. Zajímají vás příběhy studentů, stážistů, učitelů a dobrovolníků, kteří vyjeli do zahraničí na zkušenou? Nalaďte si náš druhý podcast Za hranicí a už vám ze světa mezinárodního vzdělávání nic neunikne.