Recommended annual instruction time in full-time compulsory education in Europe – 2024/2025

28. 07. 2025

Kolik času ve škole žáci věnují základním předmětům a jak se liší počty vyučovacích hodin v jednotlivých zemích EU?

Pravidelně aktualizované publikace Recommended Annual Instruction Time in Full-time Compulsory Education in Europe podrobně informují o počtech vyučovacích hodin v povinném všeobecném vzdělávání podle zemí, ročníků a předmětů.

 

Zpráva za rok 2024/25 přináší aktualizovaný přehled počtu vyučovacích hodin v 38 vzdělávacích systémech napříč Evropou a upozorňuje na změny, ke kterým došlo v posledních dvou letech.

Údaje mají podobu diagramů, součástí je i krátká srovnávací analýza.

Ta ukazuje, že největší podíl doby výuky na všech úrovních vzdělávání zaujímají čtení, psaní a literatura. Dominují zejména na primární úrovni, na které se na ně zaměřuje většina zemí (přibližně 26 % celkové doby výuky). Druhý největší podíl doby výuky (18 %) na primární úrovni představuje matematika. Na sekundární úrovni podíl čtení, psaní a literatury klesá ve prospěch jiných předmětů, jako jsou přírodní vědy a cizí jazyky.

Sběr dat se uskutečňuje ve spolupráci Eurydice a OECD (sítě NESLI).