Novinky

20. říjen je RAY DAY. Den, kdy otevíráme data a ukazujeme, jak evropské programy mění neformální vzdělávání mládeže.

Ve slavnostních prostorách Velkého zrcadlového sálu Rohanského paláce MŠMT byly 15. 10. 2025 slavnostně uděleny ceny EITA.

Iniciativa Evropské komise už letos otevřela Evropu téměř tisícovce mladých Čechů. Další dostanou příležitost na konci října.

Statistiky

Publikace

  • Stipendijní nabídka Akademické informační agentury (AIA) určená studentům, pedagogům a akademickým pracovníkům aktuálně působícím na veřejných vysokých školách v Česku.
    Katalog nabízí přehled a podmínky udělovaných stipendií, jejich typy, počet, termíny i proces podání žádosti.

    Zobrazit (PDF 4 308 kB)
  • Krajiny češtiny 2025 titulka

    Krajiny češtiny 2025

    17. číslo časopisu Krajiny češtiny, který vychází jedenkrát ročně v rámci Programu podpory českého kulturního dědictví v zahraničí. Časopis učitelů u krajanských komunit a lektorů českého jazyka a literatury na zahraničních vzdělávacích institucích.
    Zobrazit (PDF 7 500 kB)
  • publikace Češi ve světě 7 - Jižní Amerika

    Češi ve světě 7 - Jižní Amerika

    Sedmý díl projektu Češi ve světě, příběhy je věnován našim krajanům v Jižní Americe
    Ve vyprávění krajanů se odráží jejich život, v němž významnou roli hraje česká kultura a čeština, kterou si uchovali
    ve specifické podobě až do současnosti.
    Předchozí díly projektu naleznete v elektronické podobě na: www.dzs.cz.
    Zobrazit (PDF 13 376 kB)
  • Chceš být aktivní ve své komunitě? Máš zájem načerpat zkušenosti, naučit se nové věci a zlepšit svoje postavení na trhu práce? Chceš se realizovat a inspirovat ostatní? Vytvoř solidární projekt!
    Zobrazit (PDF 973 kB)

Mezinárodní studie

  • „Kompetence k podnikavosti“ = schopnost proměnit myšlenky v hodnotné činy, které prospívají ostatním a jsou použitelné v různých aspektech života.
    Zpráva Entrepreneurship education at school in Europe – 2025 zkoumá, jak jednotlivé evropské země prostřednictvím strategií, iniciativ a reforem podporují výchovu k podnikavosti a jak je získávání kompetencí k podnikavosti integrováno do kurikula primárního a sekundárního vzdělávání. Zahrnuta je také příprava učitelů a konkrétní příklady začleňování praktické výuky vedoucí k rozvoji podnikatelských dovedností („practical entrepreneurial experience“).
    Zobrazit (PDF 4 933 kB)
  • Tato tematická studie odpovídá na otázku, jak se evropské vzdělávací systémy vypořádávají s faktem, že řada mladých lidí stále dokončuje povinnou školní docházku, aniž by dosáhla očekávané úrovně čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti. A jak od roku 2020 jednotlivé vzdělávací systémy zareagovaly na další výzvy, které v této souvislosti přinesla pandemie COVID-19.
    Zobrazit (PDF 6 639 kB)
  • Pravidelně aktualizovaná publikace „The structure of European education systems“ dostala v roce 2024 podobu interaktivního webového nástroje.

    Každoročně aktualizované webové rozhraní zachycuje prostřednictvím srovnatelných vizualizací strukturu 39 evropských systémů vzdělávání a odborné přípravy od vzdělávání a péče v raném dětství až po vysokoškolské vzdělávání.
    Zobrazit (PDF 178 kB)
  • Pravidelně aktualizovaná publikace „Organisation of the academic year in Europe“ dostala v roce 2024 podobu interaktivního webového nástroje „Start of the academic year in Europe“.

    Každoročně aktualizované webové rozhraní přináší rychlý přehled o tom, v jakém termínu nebo období je v které evropské zemi zahajován akademický rok, a kdo, resp. na jaké úrovni se o zahájení akademického roku rozhoduje.
    Zobrazit (PDF 193 kB)