Výzkum se zaměřil na geografickou znalost Česka, kulturní obraz, modernitu nebo pověst i ve srovnání s ostatními evropskými státy. Šetření proběhlo ve dvou kolech a jeho účelem bylo pochopit, jak je Česko vnímáno v různých částech světa a identifikovat silné i slabé stránky jeho mezinárodní image.
Stipendijní nabídka Akademické informační agentury (AIA) určená studentům, pedagogům a akademickým pracovníkům aktuálně působícím na veřejných vysokých školách v Česku.
Katalog nabízí přehled a podmínky udělovaných stipendií, jejich typy, počet, termíny i proces podání žádosti.
17. číslo časopisu Krajiny češtiny, který vychází jedenkrát ročně v rámci Programu podpory českého kulturního dědictví v zahraničí. Časopis učitelů u krajanských komunit a lektorů českého jazyka a literatury na zahraničních vzdělávacích institucích.
Sedmý díl projektu Češi ve světě, příběhy je věnován našim krajanům v Jižní Americe
Ve vyprávění krajanů se odráží jejich život, v němž významnou roli hraje česká kultura a čeština, kterou si uchovali
ve specifické podobě až do současnosti.
Předchozí díly projektu naleznete v elektronické podobě na: www.dzs.cz.
Chceš být aktivní ve své komunitě? Máš zájem načerpat zkušenosti, naučit se nové věci a zlepšit svoje postavení na trhu práce? Chceš se realizovat a inspirovat ostatní? Vytvoř solidární projekt!
„Kompetence k podnikavosti“ = schopnost proměnit myšlenky v hodnotné činy, které prospívají ostatním a jsou použitelné v různých aspektech života.
Zpráva Entrepreneurship education at school in Europe – 2025 zkoumá, jak jednotlivé evropské země prostřednictvím strategií, iniciativ a reforem podporují výchovu k podnikavosti a jak je získávání kompetencí k podnikavosti integrováno do kurikula primárního a sekundárního vzdělávání. Zahrnuta je také příprava učitelů a konkrétní příklady začleňování praktické výuky vedoucí k rozvoji podnikatelských dovedností („practical entrepreneurial experience“).
Tato tematická studie odpovídá na otázku, jak se evropské vzdělávací systémy vypořádávají s faktem, že řada mladých lidí stále dokončuje povinnou školní docházku, aniž by dosáhla očekávané úrovně čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti. A jak od roku 2020 jednotlivé vzdělávací systémy zareagovaly na další výzvy, které v této souvislosti přinesla pandemie COVID-19.
Pravidelně aktualizovaná publikace „The structure of European education systems“ dostala v roce 2024 podobu interaktivního webového nástroje.
Každoročně aktualizované webové rozhraní zachycuje prostřednictvím srovnatelných vizualizací strukturu 39 evropských systémů vzdělávání a odborné přípravy od vzdělávání a péče v raném dětství až po vysokoškolské vzdělávání.
Pravidelně aktualizovaná publikace „Organisation of the academic year in Europe“ dostala v roce 2024 podobu interaktivního webového nástroje „Start of the academic year in Europe“.
Každoročně aktualizované webové rozhraní přináší rychlý přehled o tom, v jakém termínu nebo období je v které evropské zemi zahajován akademický rok, a kdo, resp. na jaké úrovni se o zahájení akademického roku rozhoduje.