Již potřetí v řadě udělujeme úspěšným projektům realizovaným prostřednictvím programů spravovaných Domem zahraniční spolupráce cenu DZS. V publikaci najdete všechny vítězné projekty v deseti kategoriích podle sektoru vzdělávání a programu, v jehož rámci byly na cenu nominovány. Dále představujeme také nominované projekty. Odborná porota oceňovala především jejich kvalitu, originalitu, inovativnost a dopady na účastníky projektů, zapojené instituce i na místní komunitu.
Cílem publikace pro učitele mateřských, základních a středních škol je představit možnosti jak lze propojit mezinárodní projekty a výuku robotiky, kódování a základů programování. Publikace představuje příklady úspěšných projektů eTwinning a Erasmus+, které se těmto tématům věnovaly, a přináší také informace o dalších zajímavých národních i evropských iniciativách. Součástí je také 15 konkrétních námětů na výukové aktivity.
Cílem publikace je poskytnout čtenářům inspiraci při vytváření strategických partnerství Erasmus+ ve vysokoškolském vzdělávání. Přestavuje nejen základní pravidla pro vytváření projektů, ale provede celým projektovým cyklem a představí několik úspěšně realizovaných projektů. Publikace zároveň nabízí také tipy a návody, jak se v projektových žádostech vyhnout častým chybám a nedorozumění.
12. číslo časopisu Krajiny češtiny, který vychází jedenkrát ročně v rámci Programu podpory českého kulturního dědictví v zahraničí. Časopis slouží jako komunikační platforma především ke sdílení informací, metod a přístupů k výuce napříč spektrem učitelů u krajanských komunit a lektorů českého jazyka a literatury na zahraničních vzdělávacích institucích.
Ohlédněte se spolu s námi za největšími úspěchy za těch patnáct let. Inspirujte se. A pokud dnes vidíte poprvé ten zvláštní název eTwinning, neváhejte a přidejte se, pojďte do toho s námi.
Ocenění podporuje nové a výjimečné aktivity v jazykovém vzdělávání. V roce 2020 obdržel Dům zahraniční spolupráce celkem 46 přihlášek. Evropskou jazykovou cenu Label 2020 získalo 7 z nich.
eTwinning v čase změn: Vyučující referují o vlivu eTwinningu na jejich výukové metody, dovednosti a příležitosti k profesnímu rozvoji
Monitorovací zpráva eTwinningu se vydává každé dva roky a prostřednictvím analýzy rozsáhlého průzkumu respondentů podává přehled jak nejdůležitějších úspěchů, tak oblastí, které je ještě potřeba dále rozvíjet. Shrnutí Monitorovací zprávy eTwinningu 2019 naleznete v této brožuře.
Among others: Rozvoj interkulturní kompetence ve vzdělávání
Tato publikace vás seznámí mezinárodním projektem Among Others (AO) . Představuje kontext naší dosavadní práce a našich zkušeností a nabízí rozcestník na další zajímavé zdroje v této oblasti. U čtenářek a čtenářů předpokládáme orientaci a praktickou zkušenost v NFV v mezinárodním či interkulturním kontextu.
Tato příručka pro management mobilit programu Erasmus+ vysokoškolského vzdělávání vychází z Výzvy k předkládání návrhů projektů Erasmus+ 2019 (Erasmus+ Call for proposals 2019) a Příručky k programu Erasmus+ 2019 (Erasmus+ Programme Guide 2019).